Ett märke får monopol och tar över hela marknaden, vilket?

• Antal röster
    2 663
  • Omröstningen stängd .
Jag har verktyg från alla utom dewalt på den där listan, och är i det stora nöjd med min blandning!
Blev till slut en röst på festool pga deras unika maskiner/lösningar/systemtänk.

Jobbat igenom Dewalt skruvdragare, Bosch vinkelslip, slipmus, sticksåg och AEG exxenterslip, numera är jag inne på Ryobi sticksåg och skruvdragare som inte är med på listan???
samt Cotech, Biltema verktyg utan kvalitet, har även Ryobi grästrimmer dock inget verktyg :)

S0MMER S0MMER skrev:
Aha, nja.. att ha med dom är lite som att göra en omröstning på snabbaste bil och ha med smartcar, lada niva och Nissan micra.
Ja, men nu hade du en omröstning på "bäst"... ;)

Det är inte säkert att en Porsche skulle vinna som "bäst" över en bil som ex Nissan Micra, trots att Porschen skulle vara snabbast kanske den förlorar i många andra kategorier.

Men men - förstår iaf denna omröstning som sådan.

• Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Svårt att säga precis som allt annat beror det på vad man jämför för produkt. Till exempel om det ett specifikt verktyg "skruvdragare" så går det att jämföra men det är svårt att avgöra om en tillverkare är bäst på allt. Alla märken har sina schysta nischprodukter som de har lagt mer fokus på.

Röstade inte på Festool. De är säkert bra, men det är ju inte svårt att bygga bra verktyg om de får kosta hur mycket som helst. Det svåra är att bygga prisvärda verktyg.

• Gilla
MONTREAL och 5 till
  • Laddar…
W
Festool helt klart! Sågar hellre ner ett träd med en sänksåg och blåser löv med dammsugaren om det bara fanns ett märke att välja på!!!

• Gilla
Nilstyko och 3 till
  • Laddar…
Fick jag allt gratis skulle det nog bli festool, men här i verkliga livet där jag också får alla verktyg jag vill ha fast jag får betala själv blir det blåa Bosch i huvudsak.

@MathiasS håller med, hade varit intressant med en flervalsomröstning på frågan "vilka märken kan du tänka dig att köpa (mer) verktyg från?".
För mig beror det till stor del på vilken maskin jag är ute efter (y)

Det beror på vad det är ett märke kanske är bättre på sågar en annan att skruva med.

• Gilla
heimlaga
  • Laddar…
Ja så är det.
Det finns inget märke som är bra på allt och dessutom så måste man tänka efter hur mycket varje enskild maskin skall användas och under hurudana förhållanden och välja kvalitet därefter.

A Andy78 skrev:
Det beror på vad det är ett märke kanske är bättre på sågar en annan att skruva med.
Ja så är det, tex har ju bosch ingen bra tigersåg så där blir det en makita.

• Gilla
Fred vom Jupiter och 1 till
  • Laddar…
S0MMER S0MMER skrev:
Vad kör du med?
Samma för mig .. inte så känt märke dock .. hilti

• Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Många har noterat att dom tycker att fler märken skulle vart med, kan förstå det. Men i just detta fall så ville jag se hur just dessa märken står sig mot varandra, det är dom märkena jag stött på mest och själv testat. Det var aldrig menat att alla marknadens märken skulle mötas i denna omröstning. Känner man att man vill veta hur andra märken står sig i popularitet så varför inte köra en till omröstning med dom märkena man själv känner skall mötas :D. Ser man inte det märke man föredrar i listan så kan man ju hoppa att rösta, eller rösta på det näst bästa.(y)

P
Alla har ju inte alla typer av maskiner i sina sortiment.
Jag hade valt Hilti för allt som inte är träbearbetning (en gång i tiden gjorde Hilti även maskiner för träbearbetning, de är dyrgripar på begagnatmarknaden)
För nya maskner till träbearbetning är Festool min favorit.

Jahapp.. makita har rejsat om Bosch och börjar närma sig festool. Nu börjar det ju bli spännande, men än finns det tid.

• Gilla
tabasco
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.