81 914 läst ·
195 svar
82k läst
195 svar
Vilket märke på elverktyg är bäst?
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Jag har verktyg från alla utom dewalt på den där listan, och är i det stora nöjd med min blandning!
Blev till slut en röst på festool pga deras unika maskiner/lösningar/systemtänk.
Blev till slut en röst på festool pga deras unika maskiner/lösningar/systemtänk.
Jobbat igenom Dewalt skruvdragare, Bosch vinkelslip, slipmus, sticksåg och AEG exxenterslip, numera är jag inne på Ryobi sticksåg och skruvdragare som inte är med på listan???
samt Cotech, Biltema verktyg utan kvalitet, har även Ryobi grästrimmer dock inget verktyg
samt Cotech, Biltema verktyg utan kvalitet, har även Ryobi grästrimmer dock inget verktyg
Ja, men nu hade du en omröstning på "bäst"...S0MMER skrev:
Det är inte säkert att en Porsche skulle vinna som "bäst" över en bil som ex Nissan Micra, trots att Porschen skulle vara snabbast kanske den förlorar i många andra kategorier.
Men men - förstår iaf denna omröstning som sådan.
Svårt att säga precis som allt annat beror det på vad man jämför för produkt. Till exempel om det ett specifikt verktyg "skruvdragare" så går det att jämföra men det är svårt att avgöra om en tillverkare är bäst på allt. Alla märken har sina schysta nischprodukter som de har lagt mer fokus på.
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Röstade inte på Festool. De är säkert bra, men det är ju inte svårt att bygga bra verktyg om de får kosta hur mycket som helst. Det svåra är att bygga prisvärda verktyg.
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Ja så är det.
Det finns inget märke som är bra på allt och dessutom så måste man tänka efter hur mycket varje enskild maskin skall användas och under hurudana förhållanden och välja kvalitet därefter.
Det finns inget märke som är bra på allt och dessutom så måste man tänka efter hur mycket varje enskild maskin skall användas och under hurudana förhållanden och välja kvalitet därefter.
Många har noterat att dom tycker att fler märken skulle vart med, kan förstå det. Men i just detta fall så ville jag se hur just dessa märken står sig mot varandra, det är dom märkena jag stött på mest och själv testat. Det var aldrig menat att alla marknadens märken skulle mötas i denna omröstning. Känner man att man vill veta hur andra märken står sig i popularitet så varför inte köra en till omröstning med dom märkena man själv känner skall mötas
. Ser man inte det märke man föredrar i listan så kan man ju hoppa att rösta, eller rösta på det näst bästa.
Alla har ju inte alla typer av maskiner i sina sortiment.
Jag hade valt Hilti för allt som inte är träbearbetning (en gång i tiden gjorde Hilti även maskiner för träbearbetning, de är dyrgripar på begagnatmarknaden)
För nya maskner till träbearbetning är Festool min favorit.
Jag hade valt Hilti för allt som inte är träbearbetning (en gång i tiden gjorde Hilti även maskiner för träbearbetning, de är dyrgripar på begagnatmarknaden)
För nya maskner till träbearbetning är Festool min favorit.