Ett märke får monopol och tar över hela marknaden, vilket?

• Antal röster
    2 663
  • Omröstningen stängd .
Unikt namn Unikt namn skrev:
Ingen av märkena jag har är ens med :cry:
Vad kör du med?

Vad hände med AEG?

• Gilla
kaffetorsk och 4 till
  • Laddar…
Skulle det gå så illa får man nog dra igång "Österbottniska Verktygs Aktiebolaget" i något nedlagt pälseri och börja tillverka elverktyg.

Både Fein och Flex och Eibenstock och Hilti fattas förövrigt på listan. Jag röstar på Fein.

• Gilla
kils och 7 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vad hände med AEG?
Dom kom inte med :)

Rickard.
useless useless skrev:
Vad hände med AEG?
Äh gillar du AEG så välj Milwaukee, det är i stort sett samma skit fast riktade mer till proffs, så lite bättre med andra ord ;)

• Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Unikt namn
S0MMER S0MMER skrev:
Vad kör du med?
Allt möjligt (av låg kvalité? :p)
Aeg, Biltema, Co-craft, Black & Decker, Meec osv...

Har iofs någon Bosch med (grön givetvis), men jag kan inte säga hur den står sig mot de andra.

H heimlaga skrev:
Skulle det gå så illa får man nog dra igång "Österbottniska Verktygs Aktiebolaget" i något nedlagt pälseri och börja tillverka elverktyg.

Både Fein och Flex och Eibenstock och Hilti fattas förövrigt på listan. Jag röstar på Fein.
Bra att ni kommenterar märkena ni tycker fattas så kör vi ett race med dem nästa gång.

Unikt namn Unikt namn skrev:
Allt möjligt (av låg kvalité? :p)
Aeg, Biltema, Co-craft, Black & Decker, Meec osv...

Har iofs någon Bosch med (grön givetvis), men jag kan inte säga hur den står sig mot de andra.
Aha, nja.. att ha med dom är lite som att göra en omröstning på snabbaste bil och ha med smartcar, lada niva och Nissan micra.

• Haha
  • Gilla
virtq och 9 till
  • Laddar…
Fri tillgång till verktyg? Då säger jag Festool, vilket jag också röstade på.

Ska jag betala själv? Då säger jag blå Bosch (det är det jag använder mest hemma)

• Gilla
elpaco och 8 till
  • Laddar…
Den var klurig. Kör helst Festool, men deras verktygsutbud är ju rätt begränsat om man jämför med t.ex. Makita, som är det som jag använder i trädgården. Så om det bara skulle finnas en är det svårt att välja. Hoppas på att favoriten utökar sortimentet eller rösta på den som har ett komplett utbud redan idag.

• Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Röstade på festool. Äger en skruvdragare från dem och har använt kanske 10-12 maskiner som tillhör en god vän. Extremt trevliga verktyg.
Dock när jag stod i valet och kvalet vilket märke jag skulle satsa på själv föll valet på Makita.

Jag ÄLSKAR bra prylar av alla dess slag varesig det gäller verktyg eller klockor men för en hemmapulare kunde jag inte rationalisera de extra kostnaderna det hade inneburit att köra på festool eller hilti.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Som det ser ut nu så leder Festool ganska stort med makita på andra plats, måste säga att jag trodde milwaukee skulle hamna högre på listan, kampen mellan Bosch och makita är som väntad.

• Gilla
Hall Abraham
  • Laddar…
Rickard.
S0MMER S0MMER skrev:
måste säga att jag trodde milwaukee skulle hamna högre på listan
Milwaukee ser jag aldrig på byggen men dom används flitigt av diverse industri/service/fordons/maskin människor. Vet inte varför det är så men 50% kultur och 50% specialverktyg kanske är förklaringen. Man kan ju gissa att den kulturen också vandrar ner till diyare men det är också en gissning.

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Ahlsell och Flinks har ett rätt stort sortiment med milwaukee på hyllan, kör själv med milwaukee på jobbet trots att jag kör makita hemma och är riktigt nöjd med båda. Dock lite irriterande med milwaukee att motorn stannar på borr/skruvdragare vid givet moment istället för att ”klicka” och släppa chucken.

Undrar hur många det är som röstat på festool som använder dom till vardags och inte bara röstar för att dyrast borde vara bäst?

• Gilla
OramaC och 4 till
  • Laddar…
Rickard.
useless useless skrev:
Undrar hur många det är som röstat på festool som använder dom till vardags och inte bara röstar för att dyrast borde vara bäst?
Ett ord, Domino.

• Gilla
MONTREAL och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.