63 955 läst ·
122 svar
64k läst
122 svar
Vilket märke på diskmaskin har BÄST kvalitet?
Det är ett lotteri.
När vi flyttade från lägenhet 2008 så hade vi en då 5år gammal Cylinda som vi gav bort.
Den rullar på fortfarande iofs i ett enmanshushåll men enda.
Och det var den billigaste maskinen vi hittade på affären vi köpte, tror det var Coops stormarknad.
Sen har vi haft Bosch i huset som iofs fungerade men gick sönder i plasten osv och det var orimligt dyrt bara med knappar så den gav vi bort också efter att ha limmat ihop. Den var 5år gammal.
Sen en Asko som tog dubbelt så lång tid att diska (1 timme ist för 30min) jämfört med Bosch pajjade just efter 3år.
Köpte då en billig Electrolux som diskar på 30min och som hittills fungerar bra.
Den har dock inte lika bra hyllor som Asko.
Ska bli intressant och se hur länge den klarar sig
När vi flyttade från lägenhet 2008 så hade vi en då 5år gammal Cylinda som vi gav bort.
Den rullar på fortfarande iofs i ett enmanshushåll men enda.
Och det var den billigaste maskinen vi hittade på affären vi köpte, tror det var Coops stormarknad.
Sen har vi haft Bosch i huset som iofs fungerade men gick sönder i plasten osv och det var orimligt dyrt bara med knappar så den gav vi bort också efter att ha limmat ihop. Den var 5år gammal.
Sen en Asko som tog dubbelt så lång tid att diska (1 timme ist för 30min) jämfört med Bosch pajjade just efter 3år.
Köpte då en billig Electrolux som diskar på 30min och som hittills fungerar bra.
Den har dock inte lika bra hyllor som Asko.
Ska bli intressant och se hur länge den klarar sig
Medlem
· Västra Götaland
· 73 inlägg
Hade en enkel Whirpool i lgh när vi flyttade in, funkade när vi flyttade ut efter 5 år.
Köpte halvdyr AEG till huset, behövde omgående tekniker för att byta skadad lucka, fick senare själv fixa något stopp i någon vakumgrej som sa att det var vatten kvar hela tiden, efter totalt fem år dog den helt.
Köpte Cylinda som behövde tekniker omgående (luckan öppnades lite innan disken var klar, displayskyddet sitter på handtaget som flexar, så det lossnade efter någon vecka) och har andra designfel och nu lossnar packningen mellan över trådback och vattenrör. Och plastbeslagen till trådbacken tål inte maskindisk, utan börjar smulas sönder.
Lotteri alltsammans, men det mesta är skit verkar det som.
Köpte halvdyr AEG till huset, behövde omgående tekniker för att byta skadad lucka, fick senare själv fixa något stopp i någon vakumgrej som sa att det var vatten kvar hela tiden, efter totalt fem år dog den helt.
Köpte Cylinda som behövde tekniker omgående (luckan öppnades lite innan disken var klar, displayskyddet sitter på handtaget som flexar, så det lossnade efter någon vecka) och har andra designfel och nu lossnar packningen mellan över trådback och vattenrör. Och plastbeslagen till trådbacken tål inte maskindisk, utan börjar smulas sönder.
Lotteri alltsammans, men det mesta är skit verkar det som.
Har en Mile-maskin som vi köpte för ca 15k för ett antal år sedan. När vi flyttade köpte vi en ny Bosh och satte in före visning. Vi ville ha kvar vår Mile. Den går ca 2-3ggn per dag då vi är en stor familj med många barn. Har aldrig varit några problem.
Enda grejen som jag har är att det tar lång tid att diska. Typ 2h 20min på automat. Det blir väldigt rent men vi skulle i princip behöva någon form av 3-fas-maskin/industrivariant eller två maskiner för vårat hushåll.
Enda grejen som jag har är att det tar lång tid att diska. Typ 2h 20min på automat. Det blir väldigt rent men vi skulle i princip behöva någon form av 3-fas-maskin/industrivariant eller två maskiner för vårat hushåll.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Det är svårt att svara på idag när alla verkar tävla om att göra så dåliga maskiner som möjligt för att få sälja flera. Ingen vill ju börja handdiska igen så det är en säker marknad.
De bästa maskinerna tillverkas inte längre.
De bästa maskinerna tillverkas inte längre.
Beggad Miele från blocket för en tusenlapp, pajar den så tar man nästa beggade Miele från blocket
Allvetare
· Västra götaland
· 10 932 inlägg
Vi har två stycken Miele av nån form av "storköksserie" på jobbet, de är uppbyggda som en vanlig maskin inuti, men heter "Professional". De är typ 6-7 år gamla och går sönder hela tiden. Inte nog med det, reparatören får alltid vänta på reservdelar med, vilket tar allt från en vecka till en månad.... Jag var helt övertygad om att Miele var top-notch innan jag stötte på de här två ..