Hej!
Jag målar om några skåpdörrar och några av knopparna har gått sönder lite. Alltså den gängade metallmuttern som ska sitta i träknoppen har lossnat och går inte att få dit igen. Har provat att kila in tändstickor men tycker inte det blir tillräckligt hållbart. Vilket lim blir bäst? Hemma har jag trälim för inne resp. ute, PL600, Tec 7 och snickeriapackel. Är det nåt av dem som är lämpligt eller borde jag skaffa nåt annat?
Jag målar om några skåpdörrar och några av knopparna har gått sönder lite. Alltså den gängade metallmuttern som ska sitta i träknoppen har lossnat och går inte att få dit igen. Har provat att kila in tändstickor men tycker inte det blir tillräckligt hållbart. Vilket lim blir bäst? Hemma har jag trälim för inne resp. ute, PL600, Tec 7 och snickeriapackel. Är det nåt av dem som är lämpligt eller borde jag skaffa nåt annat?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "träplugg"
Träplugg
Träpluggar är infästningskomponenter avsedda för användning i träkonstruktioner, och erbjuder ett attraktivt och funktionellt alternativ till spik eller skruv. Dessa cylindriska bitar av trä är särskilt populära inom möbeltillverkning och
Läs mer
Verktygstokig
· Halland
· 8 305 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden