För många år sedan gjorde jag iordning trappan till övervåningen och nu håller jag på med källartrappan, kommer göra den likadant, limma dit tillkapade steg av parkettgolv.
förra gången använde jag casco superset, funderar på om det inte skulle funka lika bra med PL600? Då får man 2 tuber för samma pris.

• Renoverad trappa med nya steg av parkettgolv och vitmålade sidor, belyst stegkant ovanför klinkergolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Halvfärdigt trapprenoveringsprojekt med pålagda trästeg på vitmålade trappor.
    Skapa konto
Mats-S
H hedstrom skrev:
om det inte skulle funka lika bra med PL600
Det ska absolut funka med PL600.

Men du kan ju göra en POC (Proof Of Concept) först med en spillbit från mässingslisten som du limmar på liknande material som trappan, för att vara 100% säker på att det blir snyggt och starkt :-)

Mats-S Mats-S skrev:
Det ska absolut funka med PL600.

Men du kan ju göra en POC (Proof Of Concept) först med en spillbit från mässingslisten som du limmar på liknande material som trappan, för att vara 100% säker på att det blir snyggt och starkt :)
mässingslisten ska skruvas, det är är stegen som ska limmas dit.

K
MS-polymer baserat är väl det som rekommenderas av tillverkarna av trapprenoveringskit.

• Gilla
Joak
  • Laddar…
pl600, tec7, essve easy, lundbergs ms lim, illbruck sp054 funkar. De flesta montagelimmer verkar vara ms polymer idag.

Då köper jag hem några tuber PL600 och kör på det.

Mats-S
H hedstrom skrev:
det är är stegen som ska limmas dit.
Givetvis :oops:
K KjellTimell skrev:
rekommenderas av tillverkarna av trapprenoveringskit.
Ser ju mera ut som att TS kör vanlig ekparkett(?) än svindyrt renoveringskitt, vilket inte är så dum ide. Förutom att det blir billigare ser det även snyggare ut eftersom det ger mer liv åt stegen.

Mats-S Mats-S skrev:
Givetvis :oops:

Ser ju mera ut som att TS kör vanlig ekparkett(?) än svindyrt renoveringskitt, vilket inte är så dum ide. Förutom att det blir billigare ser det även snyggare ut eftersom det ger mer liv åt stegen.
ja det är vanlig ekparkett, tycker det är både snyggare och billigare.
Det får bli pl600, har 8 steg kvar att kapa, sedan ska det limmas.

Det blev PL600, bara hoppas det håller nu.

• Nyrenoverad trappa med vita sidor och trästeg, säkrad med PL600 lim.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.