Hej,

vilket lim ska man ha till oljehärdad board? Funkar vanligt uteträlim?

Det beror på vad du ska limma den mot,... beskriv lite mer så får du bättre svar.

Ska limmas mot hyvlat virke i en blindbotten.

Ingen?

ClasseClas
Saxpy skrev:
Ingen?
Jag använde blindbottenskiva (vaxad, 8-9mm tjock) och skruvade den mot stödplankan. Annars skulle jag använda PL400 som fäster på nästan allt och dessutom klarar rörelser bra.

Ska du in under huset och limma fast skivor underifrån på golvreglarna? Eller ska dom släppas ner ovanifrån och landa på typ 22x95/120 brädor?

Underifrån känns inte helt hundra utan någon sorts brädbitar som skruvas upp och dom kläms mot. Ovanifrån borde det gå att typ limma och skråskruva fast 22x95'or som du kan lägga masoniten på.

Kan tillägga att jag inte har koll på vilka lim som biter på oljehärdad board men jag hade nog skruvat om det fanns en enda möjlighet.

Så här ser det ut. Hade tänkt föra in skivor mellan bärlinan och bjälklaget och skruva där det går. Det är framförallt i kanterna som jag tänkt limma nåt i stil med 45x45 på skivorna på ovansidan och sedan skruva dessa in i syllen för att få det någorlunda tätt. Så limmet är mest till för att hålla saker på plats, det är rätt liten belastning.

WP_20141115_14_51_34_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.