engs engs skrev:
Bank Norwegian har kreditkort med 0,5% cashback om man väljer det isf cachpoints. Men bara upp till 100k / år så slår i taket rätt snabbt (använder det i jobbet). Gratis men om övriga krav finns har jag ej koll på.

CashBack -> Pengar.
CachPoints -> Flygpoäng på Norwegian.

Men max 100k gäller båda tillsammans så det hjälper inte byta när man slår i taket.
Har kollat på detta. erbjuder dock tyvärr inte dubbla kort :(

A AndersS skrev:
Nä, det blir bara småpengar så jag använder enklast att hantera och i mobilen, enbart kort där vi har internetbanken
Finns en annan tråd med samma fråga och som diskuterar det i många inlägg😉

[länk]
har läst, för att sedan skumma. bra diskussioner, men dåligt med bra rekomendationer :)

M mrmlz skrev:
Hej!

Preem Mastercard är nog den närmsta ersättaren.

Hade shell innan men har en preemmack i närheten, 0.5% cashback på allt, noll avgift etc.
har som sagt redan det kortet för privat bruk. funkar kanon, men då jag har ett kort redan så går det ej skaffa ett till :(

B busgraab skrev:
har som sagt redan det kortet för privat bruk. funkar kanon, men då jag har ett kort redan så går det ej skaffa ett till :(
Ah missade det sorry!

B busgraab skrev:
så är det praktiskt med att hon och jag för över en konstant summa varje månad med stående överföring, så behöver inte fakturan hanteras överhuvutaget (den är alltid på 0kr).
annars skulle fakturas delas på och olika summor ska överföras varje månad (vardagskrångel, ilandsproblem)
Ni kan ju skaffa ett gemansamt bankkonto dit ni skickar era stående överföringar.
Sedan kopplar ni kortfakturan eller hur många kortfakturor ni vill till det gemensamma kontot.
Då kan ni ju ha varsit "gratis"-kort och alla fakturorna betalas från det gemensamma bankontot. Ni behöver inga "dubbelkort" och ni kan ha olika kort och även flera kort. Men oavsett vilket: till slut tas pengarna från det gemensamma bankkontot.

C cpalm skrev:
inns det någon bank som betalar ränta på kontot idag?
Ja

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Jag tror nog snart att enklaste lösningen är att vi skiljer oss 😆

• Gilla
mrmlz
  • Laddar…
B
Volvokort uppfyller dina kriterier. Man får 0,5 % bonus på alla inköp, möjligen mer i Volvohandeln, som betalas ut i form av digitala bonuscheckar när man kommit upp i 50 kr bonus. Bonusen kan användas till tankning, biltvätt, inköp i Volvobutik, elbilsladdning och kollektivtrafik. Det går att ha flera kort. De ändrar namn i tid och otid, men det aktuella är carpay.se som Ziklo bank står bakom.

B busgraab skrev:
Jag tror nog snart att enklaste lösningen är att vi skiljer oss 😆
Det enda ni behöver är väl ett gemensamt bankkonto? Se #20
Då kan ni få ränta på pengarna och slipper ha dem liggande hos ett kortföretag...

B Blazermannen skrev:
Volvokort uppfyller dina kriterier. Man får 0,5 % bonus på alla inköp, möjligen mer i Volvohandeln, som betalas ut i form av digitala bonuscheckar när man kommit upp i 50 kr bonus. Bonusen kan användas till tankning, biltvätt, inköp i Volvobutik, elbilsladdning och kollektivtrafik. Det går att ha flera kort. De ändrar namn i tid och otid, men det aktuella är carpay.se som Ziklo bank står bakom.
låter kanon, tyvärr så används inga av de bonusmöjligheterna av oss. iaf inte med det kortet där vi enbart handlar mat.

inser jag börjar låta som en surgubbe där inget är bra, och allt var bättre förr. jag som bara är strax över 40år...

C cpalm skrev:
Finns det någon bank som betalar ränta på kontot idag?
OK, man kan ju hålla på och flytta fram och tillbaka mellan nåt sparkonto, men frågan är om det är värt de kronorna?
Alla utom storbankerna (som vanligt)? Jag har 1,35% just nu på sparkontot med fria uttag.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
useless useless skrev:
Alla utom storbankerna (som vanligt)? Jag har 1,35% just nu på sparkontot med fria uttag.
Mja, hittar spontant bara ICA-banken som tydligen ger 1% på "lönekontot". Upp till 25 000 kr...

B busgraab skrev:
tjo!

verkar uppfylla alla önskningar, lite synd med bara 0,3% cashback dock.

hoppas på 0,5 som finns på flera ställen. riktigt stönigt att få en check hemskickad också för att kunna plocka ut bonusen på en mack...

som extra info så uppfyller även preem-kortet alla kriterier, men det har jag redan ett av för personligt bruk, och man kunde tyvärr inte ha 2 olika preemkort. men preemkortet kanske kan vara något för dig?
Kan man sätta in pengar i förväg där? Hittar bara om krediten. Men ska kolla lite noggrannare

C cpalm skrev:
Finns det någon bank som betalar ränta på kontot idag?
OK, man kan ju hålla på och flytta fram och tillbaka mellan nåt sparkonto, men frågan är om det är värt de kronorna?
Multitude bank ger i dagsläget 3,3%,fria uttag och bankgaranti.
När jag öppnade kontot där i mitten på 2024 var räntan 4,3% så visst var det lite lönsamt då🤓.
Jag skickar dit allt överskott som kan behövas omedelbart.

Lunar lämnade jag när räntan i princip försvann såvida du inte betalar månadsavgift ( men inte ens då är den särskilt hög).

Kreditkort bytte jag till Remember flex när Nordea sålde sitt kort everyday med kickback dit och kickbacken försvann.

Jag ville egentligen byta till Preem kort men eftersom min fru inte jobbar så sket det sig med att få varsitt kort mot samma konto eftersom man måste då vara 2 sökanden.

Remember var inga problem att koppla ett extra kort till frugan mot min kredit, och man ger bra rabatt på Preem med kortet och jag tankar ändå där.

Remember är noll avgift, inga problem att lägga till extra kort så då blev det så.

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
C
D Dilato skrev:
Multitude bank ger i dagsläget 3,3%,fria uttag och bankgaranti.
Ja, men det är väl inget transaktionskonto där man t.ex. kan göra girobetalningar i internetbanken?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.