Hej! Har varit inne o frågat på ett par ställen/butiker om vad det finns för olika bröstpaneler att välja på. Har ett hus från tidigt 1900-tal o vill gärna använda mig av liknande inredningar som då. Det jag har förstått är att jag kan skapa olika illusioner beroende på vad jag vill att bröstpanelen ska ge för intryck. Vill jag få rummet att se större ut ska jag använda en typ av höjd/längd/storlek, vill jag att rummet ska se högre ut ska jag använda en annan typ? Har fått olika svar, känns som om de svara med tanke på vad som finns i butik, kanske? Så nu kanske det finns någon här som har en uppfattning. Kan lägga till att det rummet som vi ska inreda först, vill jag ge intrycket att det ska se högre ut.:rolleyes:

Hej!

Vi hade oxå tänkt sätta upp bröstpanel i hallen i vårt hus som är från 1870-talet och vet inte heller riktigt hur vi ska göra. Jag har för mig att det vanligaste är att man sätter panelen upp till 1,1m men iom att vi har lågt till tak känns detta för högt och att det kryper rummet... Så min uppfattning är att sätter man de kanske på 1m kanske det känns som att takhöjen blir lite högre!?
Sen tror jag inte heller man ska ha för bred panel utan kanske smal??

Visa gärna bilder hur det blir.

Vi funderar på att återanvända trä (handhyvlat ca 70 år gammalt) som vi rivit ut från ett rum och sätt i den nybyggda trappen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.