Hej. Vilket håll ska man vrida för att få ner värmen?
 
  • Termostat med ratt för temperaturjustering med blå och röd markering, rörledningar synliga i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Moturs, men den är ju elektriskt manövrerad så du behöver troligen dra ut vredet först.

Det låter som det är något annat problem egentligen.
 
Gisande också på moturs.. grejen är den att vi har rör till ett element på nedanvåningen som är duktigt varma. Finns ett till men det är kallt. Övrigt i huset är det golvvärme. Ovanvåning element.
 
Vad är det för temperatur ut från shunten då?
 
Display som visar driftinfo för värmepump, inklusive temperaturer för ute, panna, framledn, värmepump, brine in/ut och hetgas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Händer det något alls med framledningstemperaturen om du vrider på shuntvredet?
 
Förstår inte.. varför vrider du manuellt på shunten då det sköts av styrsystemet på pumpen.
 
Markeringen på ratten sitter ett halvvarv fel. Ska sitta uppåt om pilen sitter där uppe. På den modellen av shunt trycker man in ratten och vrider för att styra manuellt. Vrider man tillbaka till auto-läget hoppar ratten ut igen och den drivs automatiskt.
 
  • Gilla
mrPersson67
  • Laddar…
J Josth skrev:
Markeringen på ratten sitter ett halvvarv fel. Ska sitta uppåt om pilen sitter där uppe. På den modellen av shunt trycker man in ratten och vrider för att styra manuellt. Vrider man tillbaka till auto-läget hoppar ratten ut igen och den drivs automatiskt.
Svar fel , ratten ska dras ut och då kopplas växellådan bort och det går att vrida/ställa manullt.
Till TS . Viket rör kommer värmen från och vilket rör går värmen ut i .
 
  • Gilla
mrPersson67
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.