13 494 läst ·
20 svar
13k läst
20 svar
Vilket grus , singel, makadam på garageuppfarten?
Puttar upp denna tråd.
Har en liknande fråga, gällande material i vår carport. Tidigare ägare lade singel, gissningsvis 0,3-0,4 m mäktighet och fraktion 16/32. Det blir dock så som någon tidigare i tråden befarat, bilen gräver ner sig lite och man får hjulspår.
Jag skulle vilja göra om så det går att lägga plattor/marksten som inte vobblarrunt om man kör på dem. Någon som har tankar och ideer kring hur mycket av singlet som kan vara rimligt att gräva ur och byta ut mot stabilare krossmaterial samt sättsand för att kunna lägga plattor/marksten?
Har en liknande fråga, gällande material i vår carport. Tidigare ägare lade singel, gissningsvis 0,3-0,4 m mäktighet och fraktion 16/32. Det blir dock så som någon tidigare i tråden befarat, bilen gräver ner sig lite och man får hjulspår.
Jag skulle vilja göra om så det går att lägga plattor/marksten som inte vobblarrunt om man kör på dem. Någon som har tankar och ideer kring hur mycket av singlet som kan vara rimligt att gräva ur och byta ut mot stabilare krossmaterial samt sättsand för att kunna lägga plattor/marksten?
Det är inte så himla noga men spontant så behöver du ta bort runt hälften och ersätta med 0-18, blanda runt och padda. Därefter ett par cm 4-8 makadam som du lägger markstenen på.
Du behöver lägga på 2-5 flis som används som avjämningsmaterial, padda 16/32 makadammen innan du lägger på flisen som man stockar av i rätt höjd innan man lägger markstenen..LukkyM skrev:
Puttar upp denna tråd.
Typ granit grå
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden