S
Skall lägga nytt golv i en fjällstuga. Stugan hyrs ut hela vintersäsongen och är mycket välbesökt. Den är alltså bebodd hela vintern, och en del på sommaren också.

Har blivit rekommenderad Linoleum-klickgolv, men ser att Pergo menar att deras Vinylgolv skulle vara bättre än Linoleum.

Några synpunkter här om vilken som är bäst/lämpligast och varför?

• Gilla
And_M
  • Laddar…
Personligen hade jag lagt ett vinyl klick, smidiga att lägga. Behövs bara kniv,linjal, penna och en tång.

Linoleum behöver väl behandlas emellan åt har jag för mig :thinking:

S
Ja, det jag är mest intresserad av egentligen är tålighet, slitstyrka, vattenbeständighet och underhållsfrihet.

hsd
Jag har lagt olika klickgolv och Pergo är det enda som inte höll måttet, slitytan har släppt på flera ställen
Garanti jovisst OM säljföretaget fyllt i en garatisedel vid köpet, vilket de inte gjorde

S
Ok, tack för den informationen.

Vore intressant med ett oberoende test av olika golv. Någonsin någon som gjort nåt sånt, tro?
Kanske skulle tipsa Råd&Rön om det :)

S
Pratade lite med personalen i en mattbutik. När jag förklarade var mattan skulle ligga sa de genast att jag skulle ha linoleumgolv för det är mycket slitstarkare och bättre på att ta smällare från pjäxor osv. Så det blir nog linoleumgolv trots allt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.