Tjenare!

Funderar på att byta fönster och undrar hur man bär sig åt för att få till snygga spröjs!?

Våra öppningar är 14X13 och om man sätter in nya fönster med de måtten så torde ju spröjsen göra att man får rektangulära "smårutor" istället för kvadratiska.

Det mått jag tänkte ge mig på är 13X13 (Jag sätter en 2" bräda i sidan på varje fönsteröppning).

Hur skall jag bära mig åt för att få till snygga fönster med så lite arbete som möjligt?

//Warlock

Hej!
Svarar på din undran ang.spröjs?
Har tillverkat spröj i många år.
Spröjsen är tillverkad i furu 25x30m.m. Profilfrästa.
Monteras på fönsterramen med en liten förzinkad vinkelskruv ,
Den vertikala spröjsen kann vara 30-40 samt 50m.m bred så det efterliknar
gamla fönster.
Har monterat på ca.100 talet hus och i Norge också samtliga är nöjda.
Hälsning K-G L
Guckos Spröjs & Snickarglädje.d^_^b

Warlock skrev:
Tjenare!

Funderar på att byta fönster och undrar hur man bär sig åt för att få till snygga spröjs!?

Våra öppningar är 14X13 och om man sätter in nya fönster med de måtten så torde ju spröjsen göra att man får rektangulära "smårutor" istället för kvadratiska.

Det mått jag tänkte ge mig på är 13X13 (Jag sätter en 2" bräda i sidan på varje fönsteröppning).

Hur skall jag bära mig åt för att få till snygga fönster med så lite arbete som möjligt?

//Warlock

Ett tips kan ju vara att tejpa fast isoleringstejp på dina befintliga rutor och se resultatet... E du inte nöjd så flytta tejpen tills du har rätt förhållande! Sen e det bara att mäta och skriva ner måtten!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.