Hej, jag har en murspis på plats sedan ett tag tillbaka, en Nordpeis Pisa. Denna vill jag kakla, plattorna är inköpta och mäter 6x24cm (Marazzi lume musk) non rectified.
Enligt Nordpeis egna hemsida går detta fint med vanligt kakellim, men guiden verkar bara vara ett samarbete med en influencer så jag har en sund skepticism till råden i den.
https://www.nordpeis.com/se/inspiration/ge-eldstaden-farg-och-kakel
Likt en annan tråd här på bygga hus lutar det istället åt att använda sig av ett polymerfix likt kiilto Highflex S2DF eller liknande. Fixet från Kiilto skall klara 100°C enligt spec. på varmaste stället har jag uppmätt ca 170°C på kaminen.
Finns det bättre fix för ändamålet eller är detta vad proffsen hade kört på? 😀