ullberg
Ja, det ser ut som den klassiska varianten, när jag sålde byggvaror (och andra hustillbehör uppenbarligen) köpte vi våra från Habo, gissar att de listar sina återförsäljare, borde vara lätt att beställa.

/U

Bästa svaret

En sån har jag spenderat många timmar framför. Biltema! :-)

Redigerat:
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Mikael_L
Tackar så mycket.
Nu har jag funnit källorna, Biltema, eller Habo.
Ja kanske kompanjonen då, men där var dom ju slut och jag tror väl inte dom får in nya ...?
Och så är det närmare till Biltema och butiker som har habo ... ;)

ullberg
Det kompanjonen säljer är ju Habos, så bara priset skulle göra att det är bättre att åka dit.

f.ö. är det inte en Biltema du visar på bilden, såvitt jag minns (och kan se på deras hemsida) har inte biltema "knäcken" den sista centimetern på locket, utan är istället jämnt rundad. Sen kanske det inte behövde matcha 100, och i så fall tror jag säkert Biltemas håller tillräcklig kvalitet i detta fall (och är troligtvis betydligt billigare).

"biltema"-varianten (utan det raka "knäcket") finns hos de flesta tillverkare, Habos klassiska variant har jag inte sett hos någon annan tillverkare, men det kan väl inte finnas något mönsterskydd längre, så kanske kan man hitta en billigare kopia även av deras variant.

/U

Mikael_L
Nä det är väl inte så där jätteviktigt med varenda liten knäck osv.

Jag gillar bara konceptet, dvs ingen lös pinne för rullen att fippla med samt en rätt stram clean design.
Så antagligen duger Biltema lika bra. :)

Men om det är något så är det att locket ska pressa lagom på pappret, så det inte går av när man drar ut, men ändå ger hjälp vid avrivningen. En delikat balansgång gissar jag, som kan vara det som skiljer agnar från vetet. :)

Har såna i båda badrummen, uppfyller kraven med att hålla rulle på plats och hjälpa till vid avrivningen. Vill minnas att jag köpte dom på K-Rauta.

Sen är det dessvärre så att trots att det är lätt att byta rulle så sker det inte av sig själv som en del i familjen fortfarande verkar tro ...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.