har kollektorslang för bergvärmepumpen ca 20-30 cm nedanför markytan. Det är sand närmast och 0-32 och gårdsgrus högst upp. Skulle vilja köra över med grävskopa ich lastbilar för att schakta bort massor som finns på andra sidan av slangen. Det är rätt långt emellan och mkt massor så vill helst undvika dumpers och manuellt arbete.

Pallar kollektorslangen trycket från en.. säg 20 ton tung lastbil+massor? Eller är det bara att glömma?

Slangen går under ett ca 4mx4m stort område.

J
Du kan glömma allt med lastbil, grävskopa ska ha larver och fördelar trycket, kanske om du kan lägga ut körplåtar, samma sort som läggs över hål i gatan för att köra över, finns säkert som att hyra

Beroende på hur förläggningen är utförd skulle det kunna gå. Har man paddlat ordentligt när man har lagt rören i sanden skulle det kunna gå. Hur många transporter handlar det om 10 eller 100?

Jag tror att det funkar bra. De tål mycket.

Det skulle vara 3-4 stycken transporter. Men jag tror jag kommer köra på en grävskopa och minidumper ist. 4-tons grävskopa med larver borde inte vara ett problem låter det som.

Bästa svaret

Är det grävskopan eller grävmaskinen som väger 4ton?

• Gilla
  • Haha
Tj6 och 3 till
  • Laddar…
V mutalisken skrev:
Det skulle vara 3-4 stycken transporter. Men jag tror jag kommer köra på en grävskopa och minidumper ist. 4-tons grävskopa med larver borde inte vara ett problem låter det som.
Då hade jag kört med lastbil!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.