Hej!

Är det korrekt att min duschblandare har ett cc-avstånd på 160mm?

Tillverkare: FM Mattsson Origo-serien

• Mätning av cc-avstånd på duschblandare med tångmått visar cirka 160mm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja

• Gilla
zeltak90
  • Laddar…
ja tycker det ser ut som 150 C/c

• Gilla
Jochi
  • Laddar…
Rickard.
Visst är det väl 160mm?

På 150 sitter muttrarna på blandaren och på 160 sitter dom på väggbrickan.

Nu är jag riktigt förvirrad :D

Ny bild: kanske hjälper?

• Måttband som visar dimensioner på en byggdetalj under en diskussion om byggprojekt.
Rickard.
Z zeltak90 skrev:
Nu är jag riktigt förvirrad :D
På bilden får vi cosinusfel som gör det lite svårt att se men du har ju alla möjligheter att bara kolla exakt vad tumstocken visar 😉

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
På bilden får vi cosinusfel som gör det lite svårt att se men du har ju alla möjligheter att bara kolla exakt vad tumstocken visar 😉

Jag tror 160cc
Redigerade inlägget med ny bild, kanske förtydligar? Sorry jag har inte riktigt koll på hur man mäter rätt.

Rickard.
Z zeltak90 skrev:
Redigerade inlägget med ny bild, kanske förtydligar? Sorry jag har inte riktigt koll på hur man mäter rätt.
Centrum till centrum,

Jag tycker väggbrickan ser ut som en 160cc efter förklaringen jag skrev tidigare.

Du kan ju mäta insidan mutter till yttersidan på den andra muttern så ser du ju vad cc avståndet är

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
T Timmermannen77 skrev:
Du kan ju mäta insidan mutter till yttersidan på den andra muttern så ser du ju vad cc avståndet är
Då äre 16cm...

• Gilla
Timmermannen77
  • Laddar…
K
Har man två lika tjocka ämnen och ska mäta cc avstånd är det många som får problem… Men mäter man som sagt insida till yttersida på andra ämnet så är det samma sak, mätpunkterna förflyttas lika mycket på båda ämnena. Samma sak när man skruvar reglar för altan exempelvis, riktigt många som har svårt med det

• Gilla
The Dankster och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.