19 092 läst ·
94 svar
19k läst
94 svar
Vilket av husen har bäst läge? Plus övrig input:)
Haha, lite kul med tanke på diskussionen!S SueCia skrev:
KnockOnWood skrev:
Nu behöver du inte dra det till det yttersta, du förstår nog vad jag menar!
Att säga att huset är ”värdelöst” och ”där hade jag aldrig i hela mitt liv velat bo” ser jag inte som några konstruktiva tips nej! Det ser bara tråkigt ut och tillför absolut ingenting...
Vill man framföra något som är dåligt kan man dessutom göra det snyggare än att säga ”vilket hemskt hus”. Tex ”tänk på att det är väldigt små tomter för barnen att leka på, eller.... tänk på att det kan bli jobbigt att springa i 3våningar”
Att få tips om vilket hus som ligger bättre/sämre är en helt annan sak då vi kanske tänker på saker som inte TS gör!
Håll en god stämning och ton i tråden ist, annars behöver man inte skriva alls.
Det är min syn på saken!
Redigerat:
Håller med om att det är en gnutta icke-konstruktivt att bara uttrycka hur illa man själv tycker om husen. Tror att det finns risk att man som TS känner sig dumförklarad över att ens kunna överväga ett sådant boendealternativ när diskussionen blir så onyanserad.
Oavsett om jag personligen skulle vilja dela uteplats med femton grannar eller inte vill ha en enda människa på mils avstånd så får jag ändå någonstans förutsätta att TS har gjort ett grundläggande ställningstagande som ändå intresserat sig för den här typen av hus och boendeform.
Visst, de är kostsamma, men pengar kanske är en baggis för TS och hennes familj?
Och absolut, tomterna är inte stora och man har grannar intill sig. Men hon skriver att hon inte har något emot att ha folk nära sig och att de idag bor i lägenhet. Då kanske vi får förutsätta att just närheten till andra inte är något som TS oroar sig över.
Jag känner själv flera som bor i liknande hus och områden som trivs kanonbra. Tre våningars "townhouse" med ännu mindre tomt än dessa som TS visar. Skönt att slippa greja med en stor gräsmatta och istället använda de allmänna ytorna till lek, enligt dem. När de behövde större köpte de i samma område men med ett rum extra. Så allt beror ju på vad man söker och trivs med.
TS: Hoppas ni hittar ett bra boende och ett hus som ni trivs i, oavsett om det blir detta eller något annat!
Oavsett om jag personligen skulle vilja dela uteplats med femton grannar eller inte vill ha en enda människa på mils avstånd så får jag ändå någonstans förutsätta att TS har gjort ett grundläggande ställningstagande som ändå intresserat sig för den här typen av hus och boendeform.
Visst, de är kostsamma, men pengar kanske är en baggis för TS och hennes familj?
Och absolut, tomterna är inte stora och man har grannar intill sig. Men hon skriver att hon inte har något emot att ha folk nära sig och att de idag bor i lägenhet. Då kanske vi får förutsätta att just närheten till andra inte är något som TS oroar sig över.
Jag känner själv flera som bor i liknande hus och områden som trivs kanonbra. Tre våningars "townhouse" med ännu mindre tomt än dessa som TS visar. Skönt att slippa greja med en stor gräsmatta och istället använda de allmänna ytorna till lek, enligt dem. När de behövde större köpte de i samma område men med ett rum extra. Så allt beror ju på vad man söker och trivs med.
TS: Hoppas ni hittar ett bra boende och ett hus som ni trivs i, oavsett om det blir detta eller något annat!
Väster har väl åtminstone tidigare varit ett hyfsat fint område - även om det är nära andra platser. Min känsla har alltid varit "på andra sidan vägen" och inte på något sätt påverkat av närliggande område.C Camilla11 skrev:Jättefint hus! Men det gränsar till Växjös mest oroliga områden, vilket säkerligen påverkar att huset inte blir sålt plus det ”låga” priset. Vi upplever att de flesta villor i attraktiva områden säljs före visning- trots en del nödvändiga/ icke nödvändiga renoveringsbehov. Men antar det ser ut så i stora delar av landet![]()
Däremot är det ju betydligt längre från vatten än det ni tittat på.
Är det Teleborg jag ville bo på så skulle jag fortfarande titta rejält på varför jag inte ville ha något av de andra äldre radhusen i området, som är 1-1,5 miljoner billigare. Fanns ju också något (mindre) hus på söder - ett område jag alltid gillat.
Vi är ju alla olika, där vi bor nu skulle en del få krupp för att det inte finns en enda granne i sikte, och brevlådan är en km bort.
"hur kan man bo så, usch" - kan folk säkert säga....
Men det finns ju folk som älskar att bo centralt, men ändå inte så att säga -
vill ha hus runt sig, folk, rörelse, som tycker det är toppen med lite bilar, lite gräsmatta, lite skog... allt liksom och bara 5min från centrum. Detta kanske är drömområdet för många...
Det enda sättet att komma vidare är ju att förklara, inte komma med uttryck som inte ger nåt.
Man kanske tycker usch... för att. Då är det bara "för att" som ska in på forumet.
Vi fattar liksom"uschet"
"hur kan man bo så, usch" - kan folk säkert säga....
Men det finns ju folk som älskar att bo centralt, men ändå inte så att säga -
vill ha hus runt sig, folk, rörelse, som tycker det är toppen med lite bilar, lite gräsmatta, lite skog... allt liksom och bara 5min från centrum. Detta kanske är drömområdet för många...
Det enda sättet att komma vidare är ju att förklara, inte komma med uttryck som inte ger nåt.
Man kanske tycker usch... för att. Då är det bara "för att" som ska in på forumet.
Vi fattar liksom"uschet"
Redigerat:
Klicka här för att svara