4 860 läst ·
21 svar
5k läst
21 svar
Vilket är det svartaste/mörkaste papptaket
Ahaa du menar så. Njae säger jag då, är mått beställda rullar på längden och utan frikant. Kollegorna som måttade ut det där har kört efter rullbredden, hade nog jag oxå gjort faktiskt.Rickard. skrev:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 416 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 416 inlägg
Fel svar,Mikipedia skrev:
Rätt svar är såklart att det var en kollega som gjorde det och jag skulle då aldrig.
Vad tjänar man på att göra sådär? 5 minuter när man spikar listerna och 200-300kr i material? Om ens det och då får man leva med att det inte är så snyggt det kunde bli, aja vem bryr sig om åsikter hit och dit
Tror till och med att tillverkarens anvisningar specificerar att avstånden till båda gavlarna ska vara samma, om jag inte missminner mig. Helt ärligt så ser det ju förskräckligt ut...Rickard. skrev:
Fel svar,
Rätt svar är såklart att det var en kollega som gjorde det och jag skulle då aldrig.
Vad tjänar man på att göra sådär? 5 minuter när man spikar listerna och 200-300kr i material? Om ens det och då får man leva med att det inte är så snyggt det kunde bli, aja vem bryr sig om åsikter hit och dit![]()
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 416 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 416 inlägg
Trebolit/mataki skriver typ att det ska planeras noggrant och börja från mitten vilket jag såklart tolkar så men jag är ingen advokat. Detta tak är dock inte helt enligt den modellen heller vilket det inte nödvändigtvis behöver, Jag har aldrig jobbat från mataki:s bok trots att jag lagt den pappen vid listtak. Den gamla instruktionen var gräslig och utdaterad jämfört med icopals som tyvärr verkar försvunnit, är ett tag sen jag håll på med detta så är lite outdated.A arkTecko skrev:
Förskräckligt vet jag inte om jag håller med om då jag sett BETYDLIGT mycket värre försök på listtak men som jag skrev inte så snyggt som det kunde blivit. Knäpp detalj att beställa ett listtak för att sen dölja allt med ett helt onödigt snörasskydd men det är ju kommuner i ett nötskal
Redigerat:
Nu vet jac varför det blev på det där viset, fästplattorna för snörasskyddet ställde till måtten.Rickard. skrev:
Fel svar,
Vad tjänar man på att göra sådär? 5 minuter när man spikar listerna och 200-300kr i material? Om ens det och då får man leva med att det inte är så snyggt det kunde bli, aja vem bryr sig om åsikter hit och dit![]()
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 416 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 416 inlägg
Juste såklart, ja snörasskydd är ju ingen toppen idé men det är ju beställarens fel.Mikipedia skrev:
Jag köper inte riktigt den lösningen ändå då det enligt mig finns bättre lösningar men jag vet ju inte alla förutsättningarna så det kanske är lätt för mig att säga.
Klicka här för att svara