R richard11 #1 Medlem · Kristinehamn · 48 inlägg 14 okt 2024 20:28 richard11 Medlem Kristinehamn 48 inlägg 14 okt 2024 20:28 #1 Ska plocka bort mina pexslangar som jag haft länge i huset ska djupborra och trycket blir då högre på vattensystem. Vilket är bäst ur frysrisken och bakterier samt utfällning av järn.
Ska plocka bort mina pexslangar som jag haft länge i huset ska djupborra och trycket blir då högre på vattensystem. Vilket är bäst ur frysrisken och bakterier samt utfällning av järn.
N NoOne2k #2 Tillbyggare · Karlskrona · 2 141 inlägg 14 okt 2024 20:35 NoOne2k Tillbyggare Karlskrona 2 141 inlägg 14 okt 2024 20:35 #2 Pex tål till skillnad från koppar frysning bättre, men kopplingar är fortfarande en svag länk. Gällande påväxt så är det inte så stor skillnad. Har du problem med bakterier spelar det inte så stor roll vad du har för typ av ledningar.
Pex tål till skillnad från koppar frysning bättre, men kopplingar är fortfarande en svag länk. Gällande påväxt så är det inte så stor skillnad. Har du problem med bakterier spelar det inte så stor roll vad du har för typ av ledningar.