I
Vilken Linux-distribution försökte du installera? När jag installerade Xubuntu på sambons laptop så var den installationen hur enkel som helst.

Det som eventuellt kan vara svårt är om man inte kan bränna en CD eller DVD som installationsmedia utan måste försöka installera från USB-sticka. Men från CD har jag aldrig haft några problem.
 
I
Nerre skrev:
Vilken Linux-distribution försökte du installera? När jag installerade Xubuntu på sambons laptop så var den installationen hur enkel som helst.

Det som eventuellt kan vara svårt är om man inte kan bränna en CD eller DVD som installationsmedia utan måste försöka installera från USB-sticka. Men från CD har jag aldrig haft några problem.
Linux Mint, och från skiva. Kommer inte ihåg om jag försökte lägga den i IBM:en eller Fujitsu/Siemens Scaleo, båda 2,4GhZ Intel.
Minns inte vad som fallerade heller. Åtgärden var avsedd att råda bot på att Microsoft inte längre ville kännas vid XP, så det är ca ett år sedan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.