5 108 läst ·
32 svar
5k läst
32 svar
Vilken webbläsare till gammal xp-dator?
Nu verkar det vara fixat, foxen spinner som en katt igen.
Lösningen var ganska enkel, https://support.mozilla.org/en-US/kb/refresh-firefox-reset-add-ons-and-settings
Så det var med säkerhet något extra som låg i webbläsaren, fick installera ABP igen och verkar funka även den.
Linux har jag försökt installera på en av datorerna av nyfikenhet men misslyckats och gett upp.
Lösningen var ganska enkel, https://support.mozilla.org/en-US/kb/refresh-firefox-reset-add-ons-and-settings
Så det var med säkerhet något extra som låg i webbläsaren, fick installera ABP igen och verkar funka även den.
Linux har jag försökt installera på en av datorerna av nyfikenhet men misslyckats och gett upp.
Vilken Linux-distribution försökte du installera? När jag installerade Xubuntu på sambons laptop så var den installationen hur enkel som helst.
Det som eventuellt kan vara svårt är om man inte kan bränna en CD eller DVD som installationsmedia utan måste försöka installera från USB-sticka. Men från CD har jag aldrig haft några problem.
Det som eventuellt kan vara svårt är om man inte kan bränna en CD eller DVD som installationsmedia utan måste försöka installera från USB-sticka. Men från CD har jag aldrig haft några problem.
Linux Mint, och från skiva. Kommer inte ihåg om jag försökte lägga den i IBM:en eller Fujitsu/Siemens Scaleo, båda 2,4GhZ Intel.Nerre skrev:Vilken Linux-distribution försökte du installera? När jag installerade Xubuntu på sambons laptop så var den installationen hur enkel som helst.
Det som eventuellt kan vara svårt är om man inte kan bränna en CD eller DVD som installationsmedia utan måste försöka installera från USB-sticka. Men från CD har jag aldrig haft några problem.
Minns inte vad som fallerade heller. Åtgärden var avsedd att råda bot på att Microsoft inte längre ville kännas vid XP, så det är ca ett år sedan.
Klicka här för att svara