jag har nya dörrar, som är fabriksmålad i s0502y.
taket och taklister är takvita.
tapeten mot 2 av 3 dörrar är sandbergs svante grårutig. panelen kommer att gränsa mot tapeten.

jag ska måla väggpanel(tak till golv) i hallen, dörrfoder och golvlister i kök o hall i vitt.
nu vet jag inte om jag ska måla takvit eller bruten vit på dem.
har ni nåt bra tips på vad som ser bäst ut?
allt takvitt?
allt s0502y?
lister och socklar s0502y och väggpanel takvit?

hjälp...

Jag tycker du ska bryta socklar och dörrfoder i lite mer grå, S1502 eller så för att det inte ska flyta ihop. // Micke ps. man kan alltid måla om. ds.

Till den grå Svante är det jättefint med 0502-Y på panelen. Eftersom bakgrundsfärgen i tapeten inte är kritvit, blir det snyggare men en bruten vit.
Förra sommaren fixade jag till grovingången hos min mor. Det blev bröstpanel, lister och foder i 0502-Y och grå Svante. Jättesnyggt och ljust, men inte bländvitt. Hon är supernöjd!
I år fixas finingången. Det blir pärlspont från golv till tak målat i 0502-Y.

Redigerat:
nu har jag provmålat med bruten vit. det ser bra ut, jag tror det passar bättre i vårt hus med vitt än med grått på fodren.
Linska: det är nästan den färgen i bakgrunden på tapeten. så det passar ju bra med 0502y till den. men det ser inte gult ut på fodren med 0502y?

miramira skrev:
nu har jag provmålat med bruten vit. det ser bra ut, jag tror det passar bättre i vårt hus med vitt än med grått på fodren.
Linska: det är nästan den färgen i bakgrunden på tapeten. så det passar ju bra med 0502y till den. men det ser inte gult ut på fodren med 0502y?
Nix, det gör det inte. Eftersom dörrar och andra snickerier också är 0502-Y smälter det in.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.