Hej!

Jag ska byta taket ("vanligt" tak 24 gr lutning) till våren och har börjat kika lite på ny underlagspapp och har några frågor. Det är ganska rörigt med beteckningar hit och dit, t.ex. YAP med ett tillägg. Om jag förstått det hela rätt står YAP för att det är en polyesterstomme och sedan bör man ha minst YAP 2200 för permanentboende.Dock sa de på den lokala bygg handeln att de nästan helt gått över till YAP 500 vilken skulle vara bättre än YAP 2200.

1. Vad är sklijer det på TJB Supertak YAP 500 och T-Emballage T-Tak Yap Super (förutom priset, TJB ca. 500:-/25 m2, T-emballage ca. 900:-/25m2)?
2. Är det någon större skillnad på olika fabrikat som där båda produkterna heter t.ex. YAP 2200?
3. Finns det något fabrikat man ej bör köpa?
4. Vart kan man köpa bra underlagspapp till bästa pris, typ YAP 500?

Mvh. Björn

Billigaste jag har sett är Trebolit Nr 220 YAP 2200.

Många av de nyare underlagen är lättare och går snabbare att lägga. Men jag anser inte att det är värt pengarna.

[h=4]Tror det var Trebolit YAP 2200, nr 221 vi köpt hos Bygg-Max men tyckte den var rätt lätt att riva sönder.[/h]

Byggmax YAP 2200 funkar perfekt. Tjock och lätt att lägga. Klisterremsa är helt perfekt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.