Medlem
· Västra Götalands
· 84 inlägg
Hej, jag har byggt ett fristående garage och skall nu gräva in vatten till garaget. Jag har gjutit in ett 50mm gult rör genom grundmuren när jag bytte avloppsrören så jag kan komma ut från huset och det finns även ett lika rör in i garaget men vad skall jag ha för vattenrör som jag drar i dessa rör och som ligger frostfritt i marken? Skall jag lägga gult 50mm rör i marken också och dra ett rör i detta rör eller hur gör man och vilken typ av rör skall man använda. På bilden ser ni det gula röret som kommer in genom golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan dra en 32mm pem slang till garaget. Lägg den inte i ett gult rör i marken, då det är rör för el. Pem slangen kan ligga fritt i marken, den tar inte skada av de. Dock bör den ligga frostfritt, annars fryser den sönder.
Klicka här för att svara