1 821 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
Vilken typ av markisolering
Jag ska gräva markisolering runt stugan för att undvika tjällyft. En del fönster är tom lite svåra att öppna pga alla tjällyft under åren (innan vi tog över stugan)
Är det någon som vet vilken klass på isoleringan man ska välja? Hade tänkt att gräva ner den i höjd med nederdelen av sulan som ligger 0-25cm under nuvarande marknivå.
Räcker S100 tro?
Är det någon som vet vilken klass på isoleringan man ska välja? Hade tänkt att gräva ner den i höjd med nederdelen av sulan som ligger 0-25cm under nuvarande marknivå.
Räcker S100 tro?
Jag har lagt 100mm EPS 120 runt huset och så la jag det så att jag fick en lutning på ca 5 cm från huset och utåt gården och sen grävde jag ner dräneringsrör där markisoleringen slutar, rörens överdel ligger ungefär i nivå med isoleringens underkant och så är det fall på rören hela vägen för att rinna ut i stenkistor.
Det låter ungeför som jag har tänkt mig.taistoj skrev:Jag har lagt 100mm EPS 120 runt huset och så la jag det så att jag fick en lutning på ca 5 cm från huset och utåt gården och sen grävde jag ner dräneringsrör där markisoleringen slutar, rörens överdel ligger ungefär i nivå med isoleringens underkant och så är det fall på rören hela vägen för att rinna ut i stenkistor.
Liknande trådar
-
Vilken typ av genomföringar för fönsterfoder i trä på plåtfasad?
Fasad -
Hjälp med vilken typ av rör/kopplingar/utkastare
Vatten & Avlopp -
Vilken typ av puts?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilken Typ av Väggar och Tak har Jag och Hur Gör Jag dem Fräscha?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilken typ av container för rivning av sommarstuga?
Fritidshus