Hej ,

Jag skulle vilja få lite råd ifrån alla duktiga byggare på detta forum. Jag har rivit ett gammalt garage som stod på min tomt när jag köpte huset. Tanken är att jag ska bygga ett förråd på samma grund. Det kommer inte fungera som garage då vi inte har behov av att köra in bilen där. Det kommer att fungera som ett förråd där jag förvarar alla trädgårds verktyg, kompressor, vanliga verktyg , mopped mm. Jag vill att det ska vara frostfritt där inne på vintern.

Jag skulle gärna ta emot tips på hur ni hade gjort med golvet. Jag vill höja det max 15 cm ifrån där marken är nu. Har grävt bort ca 15cm grus innan för hand.

Min första tanke var att gjuta. Men då det är stor sprängsten under det översta grustäcket som man ser på bild så blir det för mycket jobb och kostsamt med att gräva ut tillräckligt för att isolera och sedan gjuta en platta.
Eller går det att gjuta endast 10-15 cm på befintligt grus om man lägger ut armeringsnät i våg ?

Ett annat alternativ jag funderat på är att regla upp en ram som står på betongplattor och sedan lägga någon typ av isolering och sedan golvspån eller någon typ av trall? Bör man lägga byggplast och isolering mellan regelverket, hur står det emot fukten underifrån, kan man lägga byggplast direkt emot marken ?

Är öppen för förslag och tipps på hur ni hade gjort !

• Grund av ett rivet garage med synliga betongblock och stenar. Ett område förberett för att bygga ett förråd. Verktyg och byggmaterial finns runtom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lägg in vanliga betongplattor då det knappast ska vara annat än redskapsförråd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.