Jag behöver lite bra idéeer om vad jag ska göra med mitt garagegolv.
Finns: Grov obehandlad betongplatta. Isolerade väggar enl 60-talsstandard. Ingen uppvärmning. Ena delen är gjord för bil med fall ut mot garageporten. Andra delen har en gångdörr och inget fall. Det innebär att inuti löpen en skarv i golvet mellan delarna. Golvet är lite ojämnt och har några sprickor.
Önskas: En del där man kan dra in blöta cyklar utan att skada golvet. En del där man kan snickra och enkelt städa upp sågspån. Man ska kunna dra lite tyngre maskiner på hjul utan besvär. Bilen ska inte vara i garaget och det blir inget oljigt mekande där inne.
Ambition: Inga krav på att vara snyggt, bara praktiskt. Vill inte lägga ner så mycket tid. Det behöver inte vara samma golv i de båda delarna men helst så liten höjdskillnad som möjligt.
Alternativ:
Måla - Mycket underarbete med avjämning.
Klinker - Mycket arbete både under o över. Kall känsla. Halt med sågspån på?
Platonmatta och trägolv. Bygger mycket på höjden. Måste jag lacka eller olja?
Plastgolv - http://www.garageworks.se/product.do?productId=RDXXXXX Dyrt. Svårt att dra små hjul över?
Nåt annat som jag inte tänkt på? Plastgolv med hål går bort då det är svårtstädat.
Alla synpunkter mottages tacksamt.

Epoxigolv som man flyter ut. Kan färgas i valfri kulör Finns en som andas och en som inte andas... Kommer inte ihåg vilket. Ganska dyrt.

Så småningom ska jag lägga sånt i mitt garage.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.