Vet att svenska flytbryggor sålde rakbandad skruvspik förr i tiden iaf men ingen koll på om dom var 21grader eller ngn annan lutning. fast spig för bryggor borde funka på altaner med tycker man..

Boan skrev:
någon som vet om det finns skruvsik i rakband för 21-graders picka?

såg Trallex på fredells idag men det är bara för rundmagasin....

lutar åt att spika när altanen ska göras om.. någon som vet vilken maskinspik som är bäst i trallen? vanllig varmförzinkad?

B
tanken är ju skruv som skjuts i med spikpistol, men går skruva ur sen.

men det lutar nog åt vanlig varmförzinkad spik, det är betydligt billigare än bandad syrafast skruv... och kommer gå fort. ;)

Intressant att läsa en skruvs vara eller icke vara och om man ska förborra eller ej, är själv bara en hemmasnickrande tjej men brukar ha ett stort intresse för att ta reda på en del fakta innan jag ger mig på vissa saker.
Helt klart är att ett mycket hårt träslag som ska användas till trall måste förborras innan skruvning och kan även meddela att vi har en uteplats på 42kvm som vi ska byta trall på, så vi har dragit upp rostfri skruv från Byggmax som har suttit i 8 år och inte en enda skruv har rostat, gått av eller böjts och det tycker jag är väldigt bra.

Kan väl göra ett inlägg när vi ändå snackar skruv, att jag ska nog prova Grabbers nya T-Rex C4 som enligt recentionerna ska vara något revoltionerande, återstår att se efter skruvandet.

akta så du inte repar ytbeläggningen med bitsen annars riskerar du att det rostar... omöjligt.. därför man kör med rf :-)

Jag har alltid kört med essve trallskruv och jag har lossat på skruvar som suttit i 4år och dom ser fortfarande som ny ut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.