56 045 läst ·
95 svar
56k läst
95 svar
Vilken trallskruv?
Vet att svenska flytbryggor sålde rakbandad skruvspik förr i tiden iaf men ingen koll på om dom var 21grader eller ngn annan lutning. fast spig för bryggor borde funka på altaner med tycker man..
Boan skrev:
Intressant att läsa en skruvs vara eller icke vara och om man ska förborra eller ej, är själv bara en hemmasnickrande tjej men brukar ha ett stort intresse för att ta reda på en del fakta innan jag ger mig på vissa saker.
Helt klart är att ett mycket hårt träslag som ska användas till trall måste förborras innan skruvning och kan även meddela att vi har en uteplats på 42kvm som vi ska byta trall på, så vi har dragit upp rostfri skruv från Byggmax som har suttit i 8 år och inte en enda skruv har rostat, gått av eller böjts och det tycker jag är väldigt bra.
Helt klart är att ett mycket hårt träslag som ska användas till trall måste förborras innan skruvning och kan även meddela att vi har en uteplats på 42kvm som vi ska byta trall på, så vi har dragit upp rostfri skruv från Byggmax som har suttit i 8 år och inte en enda skruv har rostat, gått av eller böjts och det tycker jag är väldigt bra.
Klicka här för att svara