1 415 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Vilken torktumlare?
Medlem
· Västra Götaland
· 177 inlägg
Hej!
Vore tacksam før lite hjælp...
Har precis flyttat in i vårt nya hus och ska køpa torktumlare (kondens), men har lite svårt att vælja...
Ær det någon skillnad på de olika mærkena? Vi anvænder den max en gång i veckan, så dærfør vill vi ha en som ær relativt billig.
I førra lægenheten hade vi en billig electrolux som finns før ca 3000 kr. Vi upplevde att den gjorde vad vi ville, tvætten blev torr och det var lætt att rensa filtret. Så den kænns som ett sækert kort.
Som student har jag møjlighet att køpa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=765166 før ca 3800 kr, vilket verkar vara ett bra pris.
Den har plats før 9 kg tvætt, och den har æven display vilken kan vara bra att ha men inget måste. Dæremot kænns whirlpool lite tveksamt kvalitetsmæssigt.
Ær det någon som har erfarenhet av torktumlare från Whirlpool?
Ber om ursækt før det norska tangentbordet...
Vore tacksam før lite hjælp...
Har precis flyttat in i vårt nya hus och ska køpa torktumlare (kondens), men har lite svårt att vælja...
Ær det någon skillnad på de olika mærkena? Vi anvænder den max en gång i veckan, så dærfør vill vi ha en som ær relativt billig.
I førra lægenheten hade vi en billig electrolux som finns før ca 3000 kr. Vi upplevde att den gjorde vad vi ville, tvætten blev torr och det var lætt att rensa filtret. Så den kænns som ett sækert kort.
Som student har jag møjlighet att køpa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=765166 før ca 3800 kr, vilket verkar vara ett bra pris.
Den har plats før 9 kg tvætt, och den har æven display vilken kan vara bra att ha men inget måste. Dæremot kænns whirlpool lite tveksamt kvalitetsmæssigt.
Ær det någon som har erfarenhet av torktumlare från Whirlpool?
Ber om ursækt før det norska tangentbordet...
9kg förstår jag inte vad det ska vara bra för, speciellt om man tvättar så lite som du gör.
Köp den billigaste och strömsnålaste maskinen du hittar av ett känt märke så blir du nöjd.
Senare kan du satsa på värmepumpstumlare med en massa coola finesser.
Köp den billigaste och strömsnålaste maskinen du hittar av ett känt märke så blir du nöjd.
Senare kan du satsa på värmepumpstumlare med en massa coola finesser.
Student med studentekonomi? Kolla blocket. Inköpspris borde vara den absolut viktigaste faktorn. Tumlar man en gång i veckan så spelar strömförbrukningen inte någon roll. Har du trefas framdraget så kanske du kan köpa en maskin som går på trefas, de verkar vara rätt impopulära på marknaden (dvs har lågt pris).
Medlem
· Västra Götaland
· 177 inlägg
Det var ju lite detta jag undrade över, finns det något märke som är känt för att vara extra bra eller extra dåliga på just torktumlare. Jämfört med att t.ex miele har ett mycket gott rykte är det gäller vissa produkter och ett mer medelmåttigt rykte gällande andra.Nimajneb skrev:
Jag är bara student vid sidan av jobbet så vår ekonomiska situation är mycket god, däremot lägger jag hellre pengar på bra verktyg än en tråkig torktumlare...
Medlem
· Västra Götaland
· 177 inlägg
Glömde ju att tacka för svaren och tillägga att begagnat är svårt då vi bor i strömstad och i närheten finns nästan aldrig något sånt ute. Dessutom tycker jag ofta att folk förväntar sig alldeles för mycket för sina gamla saker...
Medlem
· Västra Götaland
· 177 inlägg
nimajneb, du är så snabb på att svara att jag undrar om du möjligtvis har semester och inget bättre för dig än hänga här? Eller är det så att du myglar på jobbet kanske?
Hehemirakelmilla skrev:
Semester o sitter o plaskar med fötterna i poolen, slösurfar och försöker få motivation till att gå 10steg o kladda på lite färg på ett fönster
Klicka här för att svara