Hej!
Köpte två termostater men de verkar inte passa på den tänkta ventilen. Vad sjutton skall jag ha för termostat?

Förpackning för en Danfoss termostat modell RA-Click, inköpt för att passa på en ventil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inköpt termostat med snabbkoppling

Termostat med snabbkoppling som inte stämmer överens med radiatorventilen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ventil
 
L
Vad har du förut , det finns olika fabrikat , en del passar andra inte , kolla alla har en märkning
brukar vara i gjutningen tex MA dan o.s.v , enda chansen att få rätt , mera foton på radden
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…

Bästa svaret

Krilleman
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Tack för svar! Det har var ju en djungel.

Ventilen i fråga är ju en märkt FVR (jag fick med en drös när jag köpte huset) och på alla raddar i huset sitter den Danfoss ventiler så jag trodde att de passade. men nu vet jag ju bättre!

Som en liten notering av framkomna fakta att om man skulle ha en Danfoss ventil borde det inte vara RA2990 man vill ha? 7-28 grader istället för RA2978 7-22 grader?
 
Krilleman
Önskar du ha varmare i rummet än 22º bör du ju köpa RA2990.

Men har du RA2978 liggandes så kan du "trimma" upp dom med piggen som är instucken mellan själva bajonettfästet och vredet.
 
  • Gilla
Liteavvarje och 1 till
  • Laddar…
Nya Danfoss ventil och termostatpaket på en arbetsbänk, inklusive förpackningar och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det blev nya ventiler som passar termostaten!
 
Krilleman
(y)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.