G
Har du dragit 9st flexslangar som vardera mynnar ut i teknikgarderoben, eller bara en slang som du sytt mellan gardinerna?

LoweW
D David__11 skrev:
Ska du skicka 100w 7,5V så behöver du ha ganska kraftiga kablar om dom inte är väldigt korta.

Här kan du få hjälp att räkna på kabel.
[länk]
Tack! Det rör sig om 7m som längst men det tror jag elektrikern dimensionerar för.

LoweW
G Gooli skrev:
Har du dragit 9st flexslangar som vardera mynnar ut i teknikgarderoben, eller bara en slang som du sytt mellan gardinerna?
En i varje fönster som går direkt till teknikgarderoben, så ingen seriekoppling.

• Gilla
Gooli
  • Laddar…
LoweW
Jag tackar så mycket för alla tips & tankar! Kommer definitivt köra med enskilda säkringar till varje gardin.

Det är otroligt slöseri att köpa så kraftiga aggregat dom du tittar på. Lägg in 1 sekund mellan varje gardin så smetar du ut startströmmen .tex. Jag skulle personligen testa med en billig net-on-net eliminator först, jag skulle inte bli förvånad om den kan driva hela rasket.

Jag har fyrtur som används dagligen och man behöver ladda max en gång om året - effektbehovet är väligt lågt.

• Gilla
LoweW
  • Laddar…
G
Det allra bästa vore förstås att mäta strömförbrukningen vid drift på en av gardinerna.
Alla nätaggregat har en tomgångseffekt, som jag antar ökar ju strörre maxutaget blir.

Redigerat:
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.