Jag har lite lätt beslutsångest för att uttrycka det milt. Vi överväger att släppa vårt hus (ett släkthus som funnits i släkten sedan 1927) till förmån för en lägenhet. Lägenheten ligger i en ombyggd kontorsfastighet från början av 1900-talet och har till viss del en "industrikänsla" (grannhuset som i princip ser likadant ut tror jag var en fabriksbyggnad ursprungligen). Är det någon som har någon idé vad gäller vilken typ av kök man kan tänka sig? Jag behöver estimera vad det kommer att kosta men har verkligen svårt att tänka ut vad som passar bäst. Jag förstår att det är fråga om tycke och smart men tar gärna emot era tankar. '

Köper vi lägenheten kommer det att bli en vägg med kyl/frys och häll/ugn eller spis (tror väggen är runt 3 meter) och köksö mittemot (även den runt 3 meter lång) med diskmaskin och diskho. På den ena sidan av köket blir det en matsal och på den andra ett vardagsrum (uppskattar totalytan för matsal-kök-vardagsrum till kanske 60-70 m2).

Rita upp ett kök i T ex Ikeas, HTHs ritprogram. Rita in vitvaror mm. Då får du ett ca pris. Därifrån kan tycke och smak ta dig skyhögt högre.

Fulkemisten
Ska man gå all in på industrigrejen så är det ju rostfritt som gäller rakt av.

• Gilla
Misse
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.