På Jula såg jag igår blå Bosch GST500 inkl 20 sågblad för trä för 1500:-
GST500 är väl i princip samma som 85'an?
Tycker det verkar vara ett rätt OK deal, bara bladen är väl värda minst 200:-
Fanns iaf på Jula i Uppsala, vet inte om det är lokal kampanj...
GST500 är väl i princip samma som 85'an?
Tycker det verkar vara ett rätt OK deal, bara bladen är väl värda minst 200:-
Fanns iaf på Jula i Uppsala, vet inte om det är lokal kampanj...
Redigerat:
Fanns i veckans julablad här uppe med så troligen är det en landsomfattande drive.Mikael_L skrev:
Välkommen till forumet Moffa!moffa699 skrev:
Tyvärr håller jag inte alls med dig. För det första finns vl inte ELU kvar som märke? Eller kanske i tyskland? Har inte sett nya ELU-maskiner i Sverige på länge.
Desutom finns det fortfarande bra makita-maskiner. Även om jag håller med dig om att en del verkligen inte känns som toppenkvalitet längre.
Sen finns det fler bra märken än elu/dewalt....fein & festool tex.
Daniel_N skrev:Välkommen till forumet Moffa!
Tyvärr håller jag inte alls med dig. För det första finns vl inte ELU kvar som märke? Eller kanske i tyskland? Har inte sett nya ELU-maskiner i Sverige på länge.
Desutom finns det fortfarande bra makita-maskiner. Även om jag håller med dig om att en del verkligen inte känns som toppenkvalitet längre.
Sen finns det fler bra märken än elu/dewalt....fein & festool tex.
ELU har mycket riktigt gått i graven, eller rättare sagt: blivit uppköpta av DeWalt som ägs av B&D som oxå äger bl.a. SKIL som förut var USA:s premiummärke i elektriska handcirkelsågar. Resten talar för sig själv (när det gäller B&D).
AEG har en rätt bra sticksåg, men varför köpa dyrare maskin än Bosch blå serie? (Bosch grön ska man däremot undvika.)
AEG har oxå blivit uppköpta (av svenska Atlas Copco), men till skillnad från B&D låter Atlas Copco grabbarna och tjejerna på AEG ha sitt race i behåll. Istället har man skapat ett eget premiummärke (Milwaukee) utifrån AEG-s maskinteknik. Man har alltså valt att satsa på tysk teknik när den är som bäst i.s.f som B&D släpa ner allt uppköpt till låg holländsk nivå.
Det är riktigt att DeWalt är amerikanskt (från början), men de tillverkar i Italien och på andra håll. B&D, som nu äger DeWalt, började i.a.f. i Holland och jag tror fortfarande de håller till där.
Jag fortsätter att försvara de stackars holländarna (att få skulden för B&D är ju mkt värre än att få skulden för Dewalt) och menar att B&D oxo är amerikanskt från början, och det verkar som att åtminstone wikipedia hålelr med migimported_Byggaren skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Black_&_Decker
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden