63 052 läst ·
45 svar
63k läst
45 svar
Vilken slipmaskin passar bäst för att slipa gipsskarvar
Medlem
· Stockholm
· 2 269 inlägg
Finns med skaft och dammsugarkoppling från Mirka (Abranet)fiskbuggaren skrev:
http://www.mirka.com/sv/se/MASKINER...ECO+SANDER+70x198mm+GRIP+113+HÅL___8393000111
Har för mig att jag sett dessa hos K-Rauta och även slöjddetaljer tidigare.
Medlem
· turkiet
· 553 inlägg
Ända Abret
(kunde inte låta bli) med Abranet är att slipduken tar ju aldrig slut ! + att man måste ha en byggdamsugare.
med handslipning blir det nästan inget damm som flyger omkring,slipar man lugnt o sansat lägger det mesta sig i en hög på golvetNimajneb skrev:
där man kan sopa upp det
Jag läste denna tråd för en tid sen, blev såld och köpte en abranet. Efter att använt den en del så är jag ännu mer såld.Skalman65 skrev:Skall till att spackla och slipa gips skarvarna i ett renoverat rum.
samt en mdf byggd fönstersmyg
Funderar då på vilken typ av slipmaskin som funkar bäst för dessa arbeten
den "gamla" hederliga planslipen eller en excenterslip eller någon annan variant.
fönstersmygen är jag inne på att använda en multislip är det rätt.
vad använder ni.
Så Abranet är min 100%-iga tips till dig.
Jag ska slipa en hel övervåning snart, kommer köra rubbet med abranet, kanske t.o.m med ett flin på läpparna ...
(Läs tråden.)
Ja så skrivs det i "ziljoner" trådar här på forumet. Jag har dock plågat min vanliga dammsugare rätt ordentligt och den lever än. Bygglampan mot slangen orsakade dock livslånga krämpor...Elkludde skrev:
Biltemas grovsugare är mycket prisvärdFlöjten5 skrev:
bra sug o stor behållare,dock bör man komplettera med en filtersäck utanpå veckfiltret
Biltema har inte sådant, har i alla fall inte när jag köpte ,men klasse har som passar
Finns en sak som abranet suger fett på och det är att slipa tapetskarvar(papper). Det sätter igen direkt.
Ha inte för bråttom efter spackling heller. Får du ej torkat spackel i nätet så är det lika bra att slänga nätet sen.
Ha inte för bråttom efter spackling heller. Får du ej torkat spackel i nätet så är det lika bra att slänga nätet sen.
Tapetskarvar funkar ju klockrent med abranet men man får ju vänta tills det torkat, det får man ju göra med vad man än tänker slipa med så det är ju ingen skillnad.