nanowire nanowire skrev:
Lite trist att köpa nya 14,4 voltbatterier idag. 18 V eller multivolt är mer framtidssäkra och kostar nog inte mer. Den gamle kan ju få köra borr lr försänkare.
Varför inte köpa en ny skruvdragare och ett batteri till den gamla. Själv har jag två skruvdragare och det snabbar på många gånger(borr i den ena och bits i den andra).

• Gilla
Bannad-användare
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nu vet jag inte hur grova/långa ankarskruvar det finns men för mig är ankarskruv typ de skruvar som används till exempelvis byggbeslag med en storlek på runt 5,0X40 mm och sådana kräver absolut ingen monsterdragare.

Sen kanske du syftar på helt andra dimensioner av ankarskruv än de jag tänker på och då kan det naturligtvis ställas högre krav på dragaren.
Du har rätt. Jag tänkte ner på att om man bygger egna takstolar och utedäck med en massa bärlinor blir det hundratals skruvar och batterierna brukar vara små på 12V. Men man kan ju ha fler batterier. Franska skruvar var kanske ett bättre exempel.

• Gilla
Bannad-användare
  • Laddar…
Tack för svaren! Jag var övertygad om att en 12V var för liten faktiskt, men det verkar ju på er som om att det är något att räkna med ändå.
Det enda skulle väl vara om man vill använda samma batterier till andra maskiner, men under de senaste tio åren har jag inte haft det behovet i alla fall.
Jag får ta mig en sväng till närmsta bygghandel och reka helt enkelt.
Har ni fler specifika förslag så får ni gärna bomba på!

• Gilla
Bannad-användare
  • Laddar…
S snowballtwo skrev:
Tack för svaren! Jag var övertygad om att en 12V var för liten faktiskt, men det verkar ju på er som om att det är något att räkna med ändå.
Det enda skulle väl vara om man vill använda samma batterier till andra maskiner, men under de senaste tio åren har jag inte haft det behovet i alla fall.
Jag får ta mig en sväng till närmsta bygghandel och reka helt enkelt.
Har ni fler specifika förslag så får ni gärna bomba på!
12V utbudet växer ständigt dessutom.
Bosch har allt från elhyvlar och kantfräs till sticksåg och nu snart excenterslip.
Så att välja en 12V innebär inte att du inte kan utöka maskinparken. (y)

• Gilla
Bannad-användare och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.