Jag ska lägga ett plasttak på ett enkelt skärmtak. Plastskivorna har en matt och en blank yta. Vilken sida ska vara uppåt?
Först tänkte jag att den blanka sidan ska vara uppåt, för att göra minsta möjliga motstånd så att vatten och skräp rinner av, och den matta sidan ska var neråt för att minska kondensen. Men vågmönstret passar bättre tvärt om. Och tydligen har vissa tak ett UV-skydd, som kanske är det matta på ena sidan.
Så nu vet jag inte hur jag ska vända det.