J Josth skrev:
Om nu TS misslyckas köpa en begagnad styrning tror jag då att istället följande styrning på utetemperatur med kabel till utegivaren borde passa: [länk] plus monteringssats [länk]. Billigaste jag kan hitta.
Jepp men den typen är svår att ställa in, den innehåller hela elektroniken för regleringen och man ska trycka på små knappar och läsa i displayen som har väldigt liten text. Hra varit på en sådan tidigare och skitsvårt att få till det.

Hejsan, jag lånar tråden lite. (Hoppas det är ok) Jag håller på och installerar ett nytt värmesystem, och ska införskaffa nya 3-vägs shuntventiler, alt bivalenta shuntar av märket ESBE.

Hade tidigare tänkt skaffa Thermomatic EC Home + återanvända en gammal Thermomatic CBJ, men efter att ha läst denna tråd, och studerat dem nya ESBE shuntarna lite närmare, så verkar det inte fungera pga att dessa shuntar saknar fäst-öron?

Är jag då tvungen att köpa ESBE:s (dyrare?) shuntmotorer med inomhusgivare?

Eller leta begagnade ESBE shuntar (Inte så kul till en ny anläggning.. + inte helt lätt att hitta) som Thermomatic motorerna passar på?

Eller finns det något annat märke på shuntar (som är värda att montera, kvalitetsmässigt) som har dessa fäst-öron som Thermomatic:s shuntmotorer passar på?

fredde_lind fredde_lind skrev:
Hejsan, jag lånar tråden lite. (Hoppas det är ok) Jag håller på och installerar ett nytt värmesystem, och ska införskaffa nya 3-vägs shuntventiler, alt bivalenta shuntar av märket ESBE.

Hade tidigare tänkt skaffa Thermomatic EC Home + återanvända en gammal Thermomatic CBJ, men efter att ha läst denna tråd, och studerat dem nya ESBE shuntarna lite närmare, så verkar det inte fungera pga att dessa shuntar saknar fäst-öron?

Eller leta begagnade ESBE shuntar (Inte så kul till en ny anläggning.. + inte helt lätt att hitta) som Thermomatic motorerna passar på?

Eller finns det något annat märke på shuntar (som är värda att montera, kvalitetsmässigt) som har dessa fäst-öron som Thermomatic:s shuntmotorer passar på?
Det finns ett annat märke, med öron ska se om jag hittar.

• Gilla
fredde_lind
  • Laddar…
fredde_lind fredde_lind skrev:

Här finns lite, kanske frakten är dyr, men blir billigare med flera.
https://www.heiz24.de/3-way-mixing-...hOhpjVEk_VVpF9uBvEEzjumFE_5Fp3IhoC16kQAvD_BwE

Även LK har en typ med öron
https://www.dinvvsbutik.se/sv/artik...q9D5HrxhLbbSBo3CkcUhwo0w1W5hhQwBoC15sQAvD_BwE

• Gilla
fredde_lind
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.