exq 3g15

• Etikett på installationskabel Gelia SO5XZ1-U, specifikationer inkluderar kabel EXQ 3G1.5 och 3G1.5 25M, certifierings- och batchnummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mats-S
Gissar på 10-14 mm klammer, men varför inte ta fram en tumstock/skjutmått och mäta diametern, då har du ju svaret?

7 - 10 eller 8 - 12 skulle jag tro

• Gilla
avh67f och 3 till
  • Laddar…
7-10mm, 8-12 mm

• Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Mats-S Mats-S skrev:
Gissar på 10-14 mm klammer, men varför inte ta fram en tumstock/skjutmått och mäta diametern, då har du ju svaret?
Nejnej

Mikael_L
EXQ 3g1,5 brukar ha en diameter på mellan 8 och 9 mm, tyvärr verkar Gelia vara väldigt hemlighetsfulla med data, så jag skulle ALDRIG köpa av dem.

Men helt klart är det 7-10 eller 8-12 klammer som gäller.
Eller Letti 7 eller 8
När det gäller Letti blir det alltid snyggare med en diameter mindre ifall det är gränsfall

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
tommib
Gelia gör väl inga egna kablar (eller andra grejer) utan det är någon annans rebrandade kabel. Eftersom det är en EXQ borde det finnas tryckt på kabeln vem som faktiskt tillverkat den.

Om jag ska gissa hejvilt så skulle jag kunna tro att man inte skriver ut diametern på förpackningen för att det kan vara olika beroende på vilken leverantör som producerade just denna kabel.

Jag köper inte heller Gelia om jag inte verkligen måste (för att det är det enda som finns). Bättre att bara köpa direkt i tillverkarens förpackning.

Mikael_L
tommib tommib skrev:
Om jag ska gissa hejvilt så skulle jag kunna tro att man inte skriver ut diametern på förpackningen för att det kan vara olika beroende på vilken leverantör som producerade just denna kabel.
Jag tror att du gissade rätt bra här.

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.