1 890 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
vilken säkerhetsventil?
vad för säkerhetsventil bör jag ha på en viadruspanna i ett slutet system?
säkerhetsventilen kommer sitta direkt vid pannan på stigarn som en extra säkerhets detalj.
men vid vilket bar ska den öppna? är de för dåligt me 1,5 bar? vil ju inte att den ska stå o läcka när man tänder upp en kall panna varje gång..
säkerhetsventilen kommer sitta direkt vid pannan på stigarn som en extra säkerhets detalj.
men vid vilket bar ska den öppna? är de för dåligt me 1,5 bar? vil ju inte att den ska stå o läcka när man tänder upp en kall panna varje gång..
de är min fasters kåk, hon gjorde nån deal me en rörmokare som skulle fixa ny pannannläggning mot lite arbetsbyten. allt blev typ skit, han körde me ett 20 liters tryckkärl från början men de funka ju typ inte alls, så då fixa han ett annat o de e de som sitter nu. hon vill inte kosta på några pengar pga att hon bara ska elda me ved ett par år till säger hon. så nu hålls jag o hjälper na förbättra anläggningen så gott de går.ichgary skrev:
Klicka här för att svara