146 060 läst ·
1 024 svar
146k läst
1,0k svar
Vilken rörlig ränta har ni?
Den sk rabatt du har på det rörliga kan du nog inte räkna med på bunden ränta. Rörliga ränta finns inte längre hos SEB så de straffar alla som har kvar rörlig ränta.AKTIVERAMERA skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 96 inlägg
Men hur kan de ta bort den rörliga utan att ha informerat mig som kund? Och vilken ränta har de isåfall placerat mig på? Inte är det 3-månaders för jag ligger högre än den....! Vad är detta för skit. MOrrKave skrev:
Uppenbarligen vill bankerna få bort alla kunder från den helt rörliga räntan, men att låta gamla kunder vara kvar på helt rörligt med så dåliga villkor utan att kontakta dem och erbjuda dem att byta till rörligt 3-månader verkar minst sagt dåligt!AKTIVERAMERA skrev:
Vi har 3.55 i ränta på vårt rörliga hos SEB, vi har en kundbonus på 1.40%
och så här står det i allmänna villkor för kundbonus.
"Giltighetstid för kundbonus.
Kundbonus gäller tills vidare. Banken har rätt att säga upp Kundbonus till upphörande en(1) månad efter det att banken underrättat låntagaren härom genom skriftligt meddelande till denne. Om avtal om räntebindning träffas, äger banken rätt att ompröva beviljad Kundbonus."
Kundbonus gäller tills vidare. Banken har rätt att säga upp Kundbonus till upphörande en(1) månad efter det att banken underrättat låntagaren härom genom skriftligt meddelande till denne. Om avtal om räntebindning träffas, äger banken rätt att ompröva beviljad Kundbonus."
Som jag tolkar ditt inlägg har du 2,15 % i "nettoränta"? I såfall har du fina villkor...Peter2400 skrev:Vi har 3.55 i ränta på vårt rörliga hos SEB, vi har en kundbonus på 1.40%
Det var fantastisk bra ränta du har fått på Danske bank, de ska vi ring imorgon. Pratade med vår bankkvinna på SEB idag och det bästa hon kunde erbjuda oss var 3,24% på 3månaders räntan och det gör en besparning på nästan 900 kr för oss i månaden mot den rörliga räntan vi idag har på 3,7%...kan man få ner den ännu mer så skulle man ju bli lycklig...Ponsiloma skrev:
Idag har jag pratat med min bankkvinna på SEb, tidigare hade vi rörlig ränta
som låg på 3.55%.
Nu bytte vi istället till 3-mån som bankerna numera föredrar
och fick en kundbonus på 0.45% på SEB:s officiella 3-mån ränta som är 3.34% och hamnade därmed på 2.89%.
som låg på 3.55%.
Nu bytte vi istället till 3-mån som bankerna numera föredrar
och fick en kundbonus på 0.45% på SEB:s officiella 3-mån ränta som är 3.34% och hamnade därmed på 2.89%.
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 282 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 282 inlägg
Kollade idag - 2,8% rörligt Danske Bank. Tyckte det var lite väl högt så dom skulle se om dom kunde pressa det lite.
Föreslog 2,55 med tanke på att Skandiabanken nyss sänkt sin ofifciella ränta till 3,44% och DB ligger på 3,65 i officiell rta. Gissar att DB föreslår 2,65% och det är ok för mig.
Det gäller att ligga i men inte bli tjatig. Jag pratar med banken lite då och då samt alltid vid större förändringar i marknadsräntan och/eller då riksbanken sänker/höjer.
Min bankkontakt får förövrigt (lite diskret!) alltid en fin present vid jul och inför sommaren. Det kan aldrig skada.
Föreslog 2,55 med tanke på att Skandiabanken nyss sänkt sin ofifciella ränta till 3,44% och DB ligger på 3,65 i officiell rta. Gissar att DB föreslår 2,65% och det är ok för mig.
Det gäller att ligga i men inte bli tjatig. Jag pratar med banken lite då och då samt alltid vid större förändringar i marknadsräntan och/eller då riksbanken sänker/höjer.
Min bankkontakt får förövrigt (lite diskret!) alltid en fin present vid jul och inför sommaren. Det kan aldrig skada.
Medlem
· Västra Götaland
· 96 inlägg
Vi fick nu 2,91 hos SEB om vi går över till 3-månaders. Ca 0,4 i rabatt på den. Känns OK.