Hej,
I hallen ska jag sätta upp några större ”knoppar” som sambon köpt för att hänga kläder på.
Men nu till problemet!
I hallen så är det en gipsvägg.
Jag är ute efter en gipsplugg i plast som går att spänna upp och sedan dra ur skriven för att sen skruva in knoppen.
Finns sådan plastplugg för gipsvägg?
Allt hade gått bra med den gipsplugg jag har hemma men så fort Man drar ur skruven så förstörs den och blir ostabil.
De jag vill är alltså att hitta en gipsplugg i plast som man spänner upp där man sedan kan dra ur skriven för att sen skriva in en annan skruv.
Hoppas någon vänlig kan hjälpa mig.
/Fredrik
I hallen ska jag sätta upp några större ”knoppar” som sambon köpt för att hänga kläder på.
Men nu till problemet!
I hallen så är det en gipsvägg.
Jag är ute efter en gipsplugg i plast som går att spänna upp och sedan dra ur skriven för att sen skruva in knoppen.
Finns sådan plastplugg för gipsvägg?
Allt hade gått bra med den gipsplugg jag har hemma men så fort Man drar ur skruven så förstörs den och blir ostabil.
De jag vill är alltså att hitta en gipsplugg i plast som man spänner upp där man sedan kan dra ur skriven för att sen skriva in en annan skruv.
Hoppas någon vänlig kan hjälpa mig.
/Fredrik
Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
https://www.fischersverige.se/sv-se/produkter/innovationer/duo-line/duotec
Montera Duotec, sen kan du skriva fast knoppen om det är 5mm skruv.
Montera Duotec, sen kan du skriva fast knoppen om det är 5mm skruv.
Om du absolut inte kan få det att fungera, har ingen uppfattning ifall tipset om Duotec går, och frugan kan lämna tillbaka nuvarande knoppar så finns tex Muutos ”the dots” som har mer konventionell längd på skruvarna. De skymtar på bilden nedan. Budgetfråga också såklart, paketet nedan kostar väl några hundringar. Lycka till oavsett
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Såg inte bilden innan jag svarade.
Den skruven var inte lång. 
Fill & fix med perfohylsor som följer med borde lösa problemet. Borra, stoppa i perohylsan och spruta i fill & fix. Sen monterar du knoppen när massan härdat efter några minuter.
Fill & fix med perfohylsor som följer med borde lösa problemet. Borra, stoppa i perohylsan och spruta i fill & fix. Sen monterar du knoppen när massan härdat efter några minuter.
N noupe skrev:
Den går att ta ut utan problem.
Vart hittar jag sådana i samma storlek fast lång?
Är ju gängor på ena sidan så då behöver jag hitta en sådan som är precis lika kort på den sidan som ska in i knoppen och sen andra änden ska vara betydligt längre.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Kapat skallen på skruv till mollyplugg och kört direkt?
Klicka här för att svara