Renoverare
· Stockholm
· 21 235 inlägg
Vad menar du med starta upp den via appen. Är strömmen bruten så är ju enda sättet likt en grottman att gå flippa på brytarenBiloGcia skrev:
Slängt ut alla komplicerade plejpuckar ur dosor och har nu 3 fastigheter som fungerar suveränt med 10 tal lampor eller andra saker. Visst kan man någon gång få starta upp en lampa igen via appen för att någon tryckt på brytaren, men det är ju inte något större problem. Men vi alla får ju göra som vi vill som tur är 😀 Tyckte det var värt att i alla fall låta insändaren se/ överväga andra sätt då han uppenbarligen har en del problem.
Om man vet hur systemet fungerar eller vilka enheter det finns så vet man hur man kan lösa det. Finns puckar som installeras bakom strömbrytaren. Eftersom det är ett Zigbee system så är man inte heller beroende av bara ett varumärke. Så har man en puck installerat är det enda sättet att bryta genom att gå till elcentralen. Men då är belysning förmodligen det minsta problemet.Alfredo skrev:
Installerar man en plejd puck så innebär det också elektriska omkopplingar. På det sättet är det samma sak. Skillnaden är bara att man har ett otroligt mycket större urval jämfört med Plejd.Alfredo skrev:
Men det är klart om man bara byter en ljuskälla så är den av om man trycker på brytaren oavsett om det är en smart ljuskälla eller inte.
Håller inte med alls!BiloGcia skrev:
Ja och det är det problemet vi diskuterar här eftersom förslaget som startade detta spår var:D DanielSt81 skrev:
BiloGcia skrev:
Vad är det för app du snackar om?BiloGcia skrev:
Slängt ut alla komplicerade plejpuckar ur dosor och har nu 3 fastigheter som fungerar suveränt med 10 tal lampor eller andra saker. Visst kan man någon gång få starta upp en lampa igen via appen för att någon tryckt på brytaren, men det är ju inte något större problem. Men vi alla får ju göra som vi vill som tur är 😀 Tyckte det var värt att i alla fall låta insändaren se/ överväga andra sätt då han uppenbarligen har en del problem.
Att behöva starta om prylar för att de slutar funka är absolut inget man skall acceptera.
Ja, detta var enda kontakten jag haft med dom så svårt för mig att avgöra såklart. Jag är bekväm på engelska men förstår om inte alla är det.Nissens skrev: