26 227 läst ·
19 svar
26k läst
19 svar
Vilken parkett håller bäst?
@ManfredsM Manfreds skrev:Lade Tarkett Noble Ek Retro i somras då originalparketten offrats efter en tidigare elementläcka som drabbade förra ägaren. Den är snygg men tydligen väldigt känslig, har fått en fem stycken ordentliga märken i den redan. Går inte att jämföra med originalen på nedervåningen men det är kanske vad man förväntar sig från en modern parkett.
Si så där 3 år efter är du nöjd med golvet?? Vi funderar att gå vidare med samma mönster som original golven och köpa tarkett retro. Men läser att det är väldigt ömtåligt och lätt blir märken. Vad är din erfarenhet? Vi har tänkt att ha det i köket så det kommer ju tappas grejer..
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 194 inlägg
Vi la in Tarkett Noble Retro lackad variant för 6 år sen och det är en del små skador i det. Men eftersom mönstret är så varierat i sig så är det svårt att se de små skadorna. Den 3-stavs ekparkett som den tidigare ägaren la in i köket har mycket större och synligare skador.F Filipbs skrev:
Men jag ser att Tarkett har ändrat något när det gäller Noble för vårt är 13 eller 14 mm tjockt men nu är golvet 16 mm tjockt.
Vi har 16mm varianten, har dock bara legat lite mindre än ett år, än så länge ser den fin ut iallafall. På ett ställe har det blivit något fel med låsningen på kortsidan, kan ju varit något slarv när jag la det, vet inte.
Helt ok nöjd. Har fått riktigt stora märken efter sofforna som av någon anledning skaft ordentligt. I övrigt tycker jag nog den har varit ganska tålig. Jag föredrar vaxat golv dock och är inte helt nöjd med finishen på tarkett.F Filipbs skrev:
Klicka här för att svara