Är det någon som kan säga vilken packning jag ska skaffa till den här kranen? Det är kranen för kallvatten in i en Thermia Universal varmvattenberedare från 1990-talet. Det vore skönt att slippa tömma varmvattenberedaren mer än en gång för att byta.
Vänliga hälsningar, Niklas
Vänliga hälsningar, Niklas
Bästa svaret
Läcker det vid/under ratten?
Troligen en Syr 2842
https://www.rskdatabasen.se/kategor...at-sortiment/oklassade-produkter/4314050-1123
Utgick 2009
Kolla med Somatherm om dom kan ha ett överstycke som reservdel.
Troligen är det bara en o-ring som tätar spindeln.
Tror det R15 gänga på överstycket och då kan man ersätta detta med en R15 propp och kapa in en påfyllningsventil 15 före ventilröret.
Annar byta hela ventilkombinationen.
Troligen en Syr 2842
https://www.rskdatabasen.se/kategor...at-sortiment/oklassade-produkter/4314050-1123
Utgick 2009
Kolla med Somatherm om dom kan ha ett överstycke som reservdel.
Troligen är det bara en o-ring som tätar spindeln.
Tror det R15 gänga på överstycket och då kan man ersätta detta med en R15 propp och kapa in en påfyllningsventil 15 före ventilröret.
Annar byta hela ventilkombinationen.
Tack för ditt svar! Det droppar från plastkranen. Se bifogad bild. Jag kontaktar Somatherm och hör om de har någon passande del. Det står Soma på ena sidan så du nog rätt i att det är deras produkt.
Det vore skönt att slippa byta hela. Särskilt som varmvattenberedaren är 30 år gammal och kan ge upp när som helst.
Det vore skönt att slippa byta hela. Särskilt som varmvattenberedaren är 30 år gammal och kan ge upp när som helst.
Klicka här för att svara


