Jag köpte en sådan här krankägla på Biltema för 20 kr. Men gummit verkar vara för mjukt. Jag får vrida kranen mer än ett varv innan det kommer ordentligt med vatten. Finns det bättre (hårdare) krankäglor att köpa?
Guldfärgad krankägla med vit gummiförsegling från Biltema, använd för vattenkranar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P
Hur hårt vrider du igen den?
Är sätet / tätytan den tätar emot rak och slät och hel?
Eller så får man köpa en kägla av bättre kvalitet än Feltema

P polaris78 skrev:
Hur hårt vrider du igen den?
Bara så mycket som behövs så det inte droppar. Det går att vrida ett halvt varv till. Men det är ju dumt och sliter ut den fortare.

Röret under är helt slätt.

P
T Tony2 skrev:
Bara så mycket som behövs så det inte droppar. Det går att vrida ett halvt varv till. Men det är ju dumt och sliter ut den fortare.
Om tätytan ser vettig ut så blir det ju bara för mjukt material i biltemas kägla kvar som felorsak, får nog köpa en av bättre kvalitet

Bästa svaret

T Tony2 skrev:
ag köpte en sådan här krankägla på Biltema för 20 kr. Men gummit verkar vara för mjukt. Jag får vrida kranen mer än ett varv innan det kommer ordentligt med vatten. Finns det bättre (hårdare) krankäglor att köpa?
[bild]
Din ventilkägla ser ut att ha packning i silikongummi som är väl mjukt. Själv har jag använt dessa från Clas Ohlson och de har fungerat väl och verkar ha lång hållbarhet.

• Förpackning med ventilkäglor från Gelia, modell anti-dropp 15, storlek M20x1,5, med förpackning i bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.