Hej,

Long time lurker här på forumet, men har precis köpt min första bostadsrätt och då kände jag att det var lagom att lägga in min första post.

Lägenheten är i fint skick och är inga större saker som behöver göras, däremot skulle vi vilja göra väljande:
  • Byta klinkers i hallen (med eventuell golvvärme)
  • Måla tak och väggar (verkar vara fiberväv på vissa ställen, måste detta spacklas?)
  • Installera några fler vägguttag på lite olika ställen
  • Dra om fiberkabeln för att flytta på fiberdosan (kräver att vi tar bort gamla kabelkanalen)
  • Dra el och vatten till tvättmaskin i badrummet
Eftersom jag har tänkt att ta in någon som gör allt detta, undrar jag, finns det någon ordning på detta som är bäst att göra det på. T.ex. ska man alltid måla det sista man gör eller kan dom gör det innan dom drar el och byter golvet?

Bonusfråga: Vad skulle ni säga är en rimlig kostnad för respektive punkt? Har bott i hyresrätt hela livet så har absolut noll koll på vad som är rimligt. Har skickat 6 offerförfrågningar till olika firmor som fått bra betyg på Reco.

Tack för svar!

P.S. har bifogat lite bilder på golvet samt väggskicket.

• Vy av en hall med brun klinkersgolv och vita väggar, möbler och dörröppning synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit taklist längs en vägg med vit fiberväv, med synliga spikar, behov av målning och eventuell spackling.
    Skapa konto
  • Vägghörn i lägenhet med fiberväv och lister, behov av ommålning synbart.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.