Hej
Skulle vilja ha en nexa bakom/till denna kronbrytare. Behöver egentligen bara kunna styra den ena (yttre trappbelysning). Är det möjligt o vad behöver jag köpa?
Skulle vilja ha en nexa bakom/till denna kronbrytare. Behöver egentligen bara kunna styra den ena (yttre trappbelysning). Är det möjligt o vad behöver jag köpa?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur vill du kunna tända/släcka trådlöst? Har du en nexa fjärr? Annars är det väl bara att köpa en LMWR-210 och koppla in enl. instruktioner. Har flertalet sådana i huset som styr ytterbelysningen och de funkar ypperligt med nexas skymningsrelä.
Vänligen
S
Vänligen
S
Husägare
· Västernorrland
· 287 inlägg
Ja, en dubbeltrapp är betydligt mer lämplig för uppdraget. Jag vet faktiskt inte om det går att få det att funka med en kronbrytare. Själv har jag bytt ut till dubbeltrapp när jag har monterat LWMR-210 och 230.
Husägare
· Västernorrland
· 287 inlägg
Det enda som behövs mot nuvarande koppling är att inkommande fas byglas så att den matar båda ingångarna i trappbrytaren, alternativt då nexan. För nexans kablar kopplar du ju in på brytaren istället och har fas+tändtråd inkopplade i nexan.
Jag ser att du har en inputsad metalldosa och troligen metallrör i väggen. Jag har samma konstruktion och kan säga att Nexas trådlösa modul LWMR-210 fungerar skitkass för mig (max 1-2 meter). Att stänga in en radiokontrollerad brytare i en metalldosa och med alla anslutna kablar i metallrör så skärmas alla radiosignaler effektivt av. Låter jag den hänga lös utanför dosan så fungerar den bra.
Klicka här för att svara