Funderar på att slå till på en Ferm som Jula har på kampanj för 249:- (399:-). Det följer med 40 tillbehör. Eller är det bättre att betala 795 för en Dremel med 55 delar?

Ferm har högre effekt 160W istället för 125W.
Dremel har spännhylskapacitet 0.8 - 3.2 mm. Ferm har bara 2.6 - 3.2 mm. Finns det pga detta verktyg som ej passar Ferm, eller passar alla verktyg båda maskinerna?

Jag har en Ferm och om du inte ska gravera dina glasögon eller facett slipa om gammel mormors dyra 100 000kr diamant ring så är det inga problem. mao värdelös på att gravera men fullt godkänd för finslipning. Jag bygger modeller i trä (berömda slagskepp, flygplan från II världs kriget, landskap mm) och jag har inte haft några problem men slipstiften (ok, snål jocke har ju inte köpt Dremels slipstift heller utan köpt kopior på jula, men logiskt passar nog inte Dremels smalaste stift).

Jag har en Drummel ingångs-modell. Jag måste säga att den är rätt klen, jag hade hellre haft en med lite högre effekt, eller ännu hellre en med elektronisk varvtalsreglering. Testa Ferm:en, den är ju i princip gratis!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.