6 805 läst ·
2 svar
7k läst
2 svar
Vilken metod för att laga underlagspapp
Moderator
· Stockholm
· 56 280 inlägg
Jag har en liten surdeg som borde åtgärdats för länge sedan.
I samband med att jag tog bort expansionskärlet på vinden så blev det kvar ett rör som går ut genom yttertaket. Det har nu blivit hög tid att ta bort det.
Jag är lite fundersam över bästa sätt att skarva i en bit underlagspapp över hålet.
Helst borde man väl ta en bit som når upp till och under nästa våd av papp uppåt. Men det kan vara svårt här efterssom jag tror den här våden går ända upp till beslaget runt skorstenen.
Finns det någon tillförlitlig metod att limma på en bit med asfaltlim eller liknande?
I samband med att jag tog bort expansionskärlet på vinden så blev det kvar ett rör som går ut genom yttertaket. Det har nu blivit hög tid att ta bort det.
Jag är lite fundersam över bästa sätt att skarva i en bit underlagspapp över hålet.
Helst borde man väl ta en bit som når upp till och under nästa våd av papp uppåt. Men det kan vara svårt här efterssom jag tror den här våden går ända upp till beslaget runt skorstenen.
Finns det någon tillförlitlig metod att limma på en bit med asfaltlim eller liknande?
Moderator
· Stockholm
· 56 280 inlägg
Tackar.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Plattsättning med icke-kalibrerad skiffer - vilken metod för sättlage?
Altan & Uteplats -
Oisolerad platta på mark, vilken metod för golvbyte?
Golv -
Vilken av metoderna för att ansluta mot mellanbjälklag?
Byggmaterial & Byggteknik -
"Massproduktion" - Vilken färg och metod för effektiv staketmålning?
Färg, Måla & Tapetsera -
Förbryllad över betonggjutarens metod, vilken inte gav ett bra resultat
Grund & Markarbeten