Läser man produktbladet som visserligen inte innehåller så mycket info verkar det som vp styrs efter enbart en innegivare. Ingen som har en länk till manualen blev lite nyfiken på styrningen.

Hittade en enkel manual finns säkert en bättre som installatörerna har och det verkar som utegivaren sitter inbyggt i ute enheten och det bör väl funka ok i de flesta fall antar jag.

Jel

Den strävar hela tiden att hålla innertemperaturen med så låg framledningstemp som möjligt så det är inget att bekymra sig för

Men om den har en inlärd kurva och man tex byter fönster så lär kurvan bli fel ett tag innan den lärt in den nya kurvan och för att lära sig en kurva så måste ju vp behöva vara aktiv vid de olika utetemperaturerna så den kan lära sig dvs det kommer ta ett tag. Om vp lär sig kurvan direkt skulle jag vilja påstå att den styrs efter inne givaren vilket kan fungera bra i många fall men då förstår jag inte varför man påstår att den ska behöva lära sig nån kurva ?

Som en follow-up på denna fråga kan jag berätta att vi tog Mitsubishin och är väldigt nöjda hittills. Nu har det gått några månader och det ser väl ut som att vi har närmare halverat vår elförbrukning med den nya värmepumpen. Och fått en jämn temperatur inomhus.

• Gilla
Raptor50 och 2 till
  • Laddar…
jemil11 skrev:
Som en follow-up på denna fråga kan jag berätta att vi tog Mitsubishin och är väldigt nöjda hittills. Nu har det gått några månader och det ser väl ut som att vi har närmare halverat vår elförbrukning med den nya värmepumpen. Och fått en jämn temperatur inomhus.
Innegivare?

Japp, vi har en innegivare.

• Gilla
Halldor
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.