Har du automatavluftare? Nytt vatten släpper ifrån sig en del syre, så du kommer att behöva lufta några gånger innan allt har stabiliserat sig...

useless useless skrev:
Har du automatavluftare? Nytt vatten släpper ifrån sig en del syre, så du kommer att behöva lufta några gånger innan allt har stabiliserat sig...
Ja det tror jag de ska vara på den. Det är en Bosch AWM 5-9 innedel och en Compress 7000i AW9 utedel

Värmepumpen eller innedelen har inga automatiska avluftare. Det borde i så fall sitta nånstans i värmesystemet (på höga punkter lämpligtvis).

useless useless skrev:
Värmepumpen eller innedelen har inga automatiska avluftare. Det borde i så fall sitta nånstans i värmesystemet (på höga punkter lämpligtvis).
Jaså? Enligt dokumentationen så sitter denna på innedelen där manometern sitter på. Men jag kan säkert ha fel. :) Ska jag lufta elementen i huset?

Det sitter en säkerhetsventil där.

D Diablito skrev:
Vi installerade en LVVB från Panasonic i Januari då vår invest lagt av. Vi köpte med installation från värmepumpsshopen, otroligt prisvärt. Dock får man räkna med långa ledtider på installationen samt att installationsfirman i Skåne är svåra och få tag i mm. Kan man leva med lite småstrul innan allt är igång så får man det väldigt billigt här. Vi tog en på 16 kW då vi har 400 kvadrat att värma. Totalt gick det på 92’ efter rot men då gjorde vi beställningen på black Friday när det var rea. Lokala firman skulle ha 130 efter rot för motsvarande pump från Mitsubishi.

Riktigt effektiv pump med minst 20% lägre elförbrukning jämfört med den vi hade innan från insvest.
Hur har det gått nu efter två år? klarade pumpen med 16KW värma upp hela huset?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.